Världen är inte svart eller vit

VÄDER. I nordöstra Italien har tusentals bilar fastnat i långa köer, på en motorväg, på grund av kraftigt snöoväder under lördagen. En kö var uppemot 1,6 mil lång, enligt en talesperson för den italienska räddningstjänsten. Inga dödsoffer rapporteras.

Här hemma är det också rejält snöigt och blåsigt på sina håll, främst i de östra delarna av landet.

– I den sörmländska skogen sitter Pettersson och den oäkta hustrun där vi sitter i torpet, men det går ingen nöd på oss. Jag konstaterar bara att världen utanför inte är svart eller vit utan består av många nyanser av grått och ett träd som nästan…ja, ja,…

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem. 

Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

 

15 thoughts on “Världen är inte svart eller vit

  1. Och här i Stockholm är det trafikkaos för att det kommit ca 20 cm snö i helgen. Behövs inte mycket här inte.

  2. Hoppas för era bådas skull,det inte är sååå allvarligt som för ”Britt-Marie”
    i Norrtälje. Hon sitter så illa till,att hon fick kontakta X-pressen.
    Dessa berättar nu att hon är strömlös,och inte ens kan koka kaffe på sin födelsedag (63)….Som tur var hade hon en I-phon där hon kunde SMS:a till sina barn de skulle stanna hemma,eftersom det inte fanns torta o. dryck !
    Vill ni bekanta er med hela denna spännande story,kostar blaskan 25:-.

    • Stenbock, vi ska nog klara att koka kaffe och laga lite mat samt hålla värmen några dagar så vi kommer inte att behöva ringa Expressen…

  3. Och dom här glina till journalister. Vad fasen skriver de om. Vädret, mello, karaktärslösa spelare, vad några fruntimmer tjänar, skidåkare, en tjockis som bantat, Peg och Bianca mm dret.

    De kommer mycket snö, det blir besvärligt, bege er inte ut. Men kära nån, det behöver man väl inte gått på universitetet flera år för att klara ut. De måste tro att folk i gemen är så korkade att de behöver dessa ”råd” Vist finns det stollar men det är väl kanske dessa pissmedia vänder sig till.

    Fy fasen vilka skittidningar vi har i detta land. Petterson skriver om 99% av journalisterna….. osv. Så infernaliskt rätt

  4. Var är jordens uppvärmning? Var är miljöalarmisterna? Nu får de göra ett lappkast och ägna sig att ännu mer intensivt skotta cykelbanorna på Södermalm.

    • De kanske tycker vädret vi har är ovanligt för årstider. Det är trots allt snö och minusgrader, och det i februari! Uj uj.

  5. Hoppas ni två tillhör dem,som gillar denna form av nederbörd !
    Själv föredrar jag värmare nejder,gärna vid en pool klädd i mina badbyxor ! 🙂

    • Undrar om det är Klimat-Greta som besöker bloggen,med sina tummar ? Vissa beskyller ju henne som sjuk,med olika svåra symptomer….

    • Mörker och kyla är berikningsavhållande. Midnattssol under Ramadan borde vara det men de fuskar de j…..na. 😉

Kommentera