Stäng

Fyra tunnelbanestationer klassas som no-go zoner i Stockholm

BROTTSLIGHET. Fyra stationer i Stockholms tunnelbanenät klassas som röda, vilket gör att ordningsvakter och biljettkontrollanter i vissa situationer bara får utföra sitt jobb där med polisstöd, skriver Svenska Dagbladet, tyvärr bakom betalvägg. 

Stationerna är Rinkeby, Tensta, Rissne och Hjulsta.

-Pettersson undrar om SvD kommer att kritiseras för det finns inga no go zoner.

– Det går inte att verka normalt på de här rödmärkta stationerna. Jag har aldrig fruktat för mitt liv, men har hamnat i situationer där den personliga säkerheten satts ur spel, säger en ordningsvakt till tidningen.

Enligt ordningsvakten kan man utföra vissa enklare situationer själv.

Är det bara någon berusad som behöver avvisas behövs ingen polis, säger han.

Polisen har även fått skydda andra yrkesgrupper, som parkeringsvakter, i områdena.

Bedömningen för stationerna görs av lokaltrafikbolaget SL:s trygghetscentral i samverkan med polis, operatörer, biljettkontrollanter och ordningsvakter. Stationerna kan ha färgerna grönt för normalt säkerhetsläge, gult för förhöjt säkerhetsläge och rött för sällsynt säkerhetsläge.

Bedömningen är inte statisk och kan ändras, skriver SvD. Rinkeby och Tensta är konstant rödmarkerade, medan Rissne och Hjulsta då och då klassas som röda.

Enligt polisen är tunnelbanestationerna i området Järva platser där knarkaffärer förekommer.

-Pettersson undrar vad vi ska göra när hela landet är rödmarkerat på grund av asylinvandringen? När ordningsvakter behöver ha polisskydd hur ska vanligt folk känna trygghet?

Läs gärna om det som inte står i PK-media…

Om Hjulsta på bloggen…

Om Rissne på bloggen…

Om Rinkeby på bloggen…

Om Tensta på bloggen…

12 reaktioner på “Fyra tunnelbanestationer klassas som no-go zoner i Stockholm

  1. Konstigt att muslimer som säger sig fly från krig och våld genast skaffar sig en massa vapen, samt utövar våld så fort dem hittar någon svagare eller mindre grupp. Ligger detta i generna eller lärs detta ut i moskéerna. Bästa sättet att bli av med problemet är väl att muslimerna döms av en egen domstol efter sina egna lagar.

  2. Möter du biljettkontrollanterna inne i stan går de i regel omkring själva utan ordningsvakter. Däremot långt söderut på linje 13, dvs vid stationer som Alby, Fittja, Hallunda och Norsborg, har de alltid uppbackning av vakter.

    Numera åker man dessutom ut till Botkyrka. Det gjorde man aldrig under lång tid tillbaka i tiden. Under många, många år åkte man aldrig söder om Skärholmen.

    Men det kanske ingår i Sverigepaketet, du åtminstone har garanterats i praktiken gratis kollektivtrafik i dina områden. På vissa stationer, som Alby, går en trafikant med kort genom spärren och 5-10 andra tar rygg på denne.

    Zigenarpacket tycks också ha frikort, har nån av dem nånsin haft biljett..??

  3. Men Fridolin och många med honom säger ju faktiskt att det inte finns sådana zoner i Sverige !

  4. Snart begär väl polisen polisskydd som inte finns, så kanske militärskydd?

  5. Kontraktet, som socialdemokraterna skrev 1999 med Muslimska Brödraskapet om att bidra till att Sverige islamiseras måste ju fullföljas!

    Tidernas största landsförräderi!
    – men inga media vågar eller får skriva om det inför valet!

    Finns att läsa på ”socialdemokraterna kontrakt 1999” om du söker på nätet.

  6. Sverige har odiskutabelt genomgått en makaber förvandling, där helt vanliga bostadsområden och allmänna ytor nu präglas av våld och kriminalitet och där vanliga yrkesgrupper allt oftare tvingas kalla på polisiär förstärkning för att kunna genomföra sina arbetsuppgifter.

    Mitt sista besök i Hjulsta ägde rum under senare hälften av åttiotalet, då ingenting utöver det vanliga stod att märka.
    Hur många orter som skall komma att klassificeras som no-go-zoner innan de ansvariga politikerna tvingas vidta motåtgärder till denna dystopiska utveckling, står i dagsläget skrivet i stjärnorna – i synnerhet vid betänkandet av att landets förfall med all sannolikhet är planerat via det överstatliga EU.
    Andreas.

  7. Rödmärkta stationer, nja, snarare S-märkta stationer. Linjen är för övrigt blå på tunnelbanekartan. 😉

Kommentera

%d bloggare gillar detta: