Kristersson (M): Lär dig svenska om du ska bo kvar

VALET 20118. Integrationen har misslyckats och nyanlända kan inte ta sig in i det svenska samhället. Det slår Moderaternas partiledare Ulf Kristersson fast i sitt tal i SVT:s ”Tal till nationen – mitt Sverige 2028”.

– Ju fler som jobbar, och ju färre som lever på bidrag, desto bättre går det för Sverige. Och desto mer resurser kan vi lägga på skolan, på sjukvården, på vägar och järnvägar, på polisen och försvaret, säger Kristersson i talet.

Flyktingpolitiken ska vara klok och stram, fortsätter Kristersson. Han lyfter fram Moderaternas vallöfte om att införa ett språkkrav för permanent uppehållstillstånd och för svenskt medborgarskap.

– Ska man bo kvar i Sverige har man en skyldighet att försöka lära sig vårt språk, säger han.
I hans framtidsvision ingår också sänkta skatter, både för löntagare och för pensionärer. De största reformerna sedan jobbskatteavdraget 2007 vill Kristersson se.

-Pettersson vill påminna om vad dåvarande socialförsäkringsminister Ulf Kristersson lovade inför valet 2010. Sedan gjorde moderaterna upp med miljöpartiet…

Moderaterna krävde väsentligt hårdare invandringspolitik med självklara förslag som: Sverige som invandrarland måste se sanningen i vitögat.

  • I Sverige gäller svensk lag.
  • Medborgarskap som getts på felaktiga grunder, exempelvis genom falsk identitet, hot eller mutor ska återkallas.
  • Den som får avslag på sin asylansökan ska inte kunna stanna kvar i landet.
  • Utländska medborgare som dömts för grova brott ska utvisas.
  • Invandrare ska inte ha rätt att fritt välja bostadsort.
  • Tillräckliga kunskaper i svenska måste bli obligatoriskt.
  • Vägen till Sverige kan inte enbart bygga på asylsökande och deras anhöriga.

Svensk migrations- och integrationspolitik har misslyckats, hette det från Moderaterna 2010 och nu säger Kristersson att invandrarna ska försöka lära sig vårt språk…

Litar nu på Ulf så rösta på honom och hans parti den 9 september 2018…

15 thoughts on “Kristersson (M): Lär dig svenska om du ska bo kvar

  1. Och nu har han vänt kappan och tycker att vi svenskar ska lära oss arabiska istället…
    Fatta, detta landet är på väg utför! Vakna!

  2. Kristersson has been watering the migration tree ever since he entered the political arena. Now he is shrugging his narrow shoulders and is barking at the full-grown tree as if he and his fellow thugs didn’t have anything to do with it.
    A speech balloon that croaks and snores like a frog caught in a drainpipe.
    Vote for him and see what happens. I can tell you: Sweden will become a marshland – the perfect hunting mark for broad-nosed blacks and skin-dried desert hoodlums

  3. En genomsnittlig mejeriprodukt har längre hållbarhet än den karlns utfästelser.

  4. Varför lära sig svenska när majoriteten i delar av Sverige pratar arabiska? Patetiskt, som vanligt.

  5. Att invandrare lär sig landets språk är en självklarhet i de flesta länder – i Sverige är det valfläsk!

  6. En röst på m eller något annat parti inom 7klövern är en garanterat förlorad röst. En röst på fortsatt vanstyre av Sverige! En röst på en Sverigefrånvänd ”politik”!
    Jag anser att våra s k ”politiker” inom sjuklövern är landsförrädare – det absolut värsta brott som kan begås!

  7. Det är garanterat enklare att han klistersson lär sig och sin familj arabiska och snabbt flyttar härifrån.

    • Den där kommer inte att kasta ut nån.Skitsnack hela tiden ur den den där munnen,Lita inte på den där ormen.Falskare får man leta efter.Blir han statsminister kommer det att se ut som det har gjort här dom senaste 15 åren.Han bjuder in lika många som Löfven gjort.

  8. År 2018 fyra månader innan valet har moderaterna kommit fram till att vi ska utvisa dömda babbar och att i sverige gäller svensk lag.
    Sent ska syndarna vakna.

  9. När du köper en bil av Moderaterna, och det visar sig att den måste skrotas, går du då tillbaka och köper en till.

  10. Lita inte på vad moderaterna säger, bara på vad de gjort.
    Reinfeldt sitter bakom Kristerssons rygg,
    låt inte Reinfeldt lura dig en gång till.

    • Tror faktiskt att bilhandlaren är mer pålitlig än någon politiker ur PK-sekten.

Kommentera