Israel har vidtagit åtgärden att stoppa all införsel av däck till palestina. Palestinierna har ju sista dagarna storskaligt ägnat sig åt att bränna däck. Denna åtgärd för att förhindra miljöförstöring pga den ohälsosamma röken från brinnande däck kommer dock knappast att applåderas av det Svenska Miljöpartiet, som är under förändring till Svenska MuslimPartiet.
Miljömupparna skall väl i stället vara glada. Eldar dom upp däcken, blir det ju mindre bilkörning. Eller så får de köra på fälgarna.
Klarsynta Israeler.
Eldar de upp däcken behöver de inga.
Buhuhu nu tvingar de onda israelerna oss att montera trähjul på våra bilar och motorcyklar…
Bra beslut, däck ska ju rulla inte brinna !