Stäng

Sverige har blivit mer spännande

Värdegrundsbloggen uppmärksammar att nydesignade – större så kallade ”Koran klossar” sätts ut i Stockholm.   Denna typ av hinder har i olika utformning, av någon anledning, blivit populära i många städer i Europa. Om man nämner ”anledningen” så är man blir man av PK (politiskt korkade) anklagad för att vara islamofob och rasist.  Fler Bilder på olika formgivna ”koran klossar”  HÄR


Värdegrundsbloggen

 

 

12 reaktioner på “Sverige har blivit mer spännande

  1. Mig veterligen, har de flesta fordon hjul, så det är bara att fara vidare till lämplig hinderbefriad gata och ¨kulturberika¨ där istället. Behandla det
    sjuka först och symptomen sedan. Släpp inte in dårarna.

  2. Minns i min barndom under andra världskriget, att stora betonghinder ställdes upp i hamnar, kuststäder och vid militärt viktiga anläggningar. Stora som ett par pianon och inte så lätta att flytta. Men de var avsedda att hindra en yttre fiende från att komma in inlandet. Dagens betongklossar på gator och torg för att hindra in fiende, som redan finns i landet från att köra ihjäl dem,som försörjer dem!
    Vilken idioti!

  3. Det kommer att bli som med droghandeln ute i Järva.
    När de satte uppkameror då flyttade de bara på sig.

    Ta gatorna i Gamla Stan med Västerlånggatan och Stora Nygatan.
    Eller i någon annan stad runt om i landet.

    ”Nya betonglejon på Drottninggatan”

    ●I dag placeras nya större betonglejon ut på Drottninggatan i Stockholm, efter lastbilsattacken förra våren.
    ●De nya lejonen väger runt fyra ton, jämfört med de mindre som väger knappt ett ton.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6913828

  4. Nej, vilken bild! Den är inte jämställd, två lejonhannar på bilden. Fast i dagens hbtq – styrda tillvaro kanske bilden ändå är helt korrekt!

  5. Anne Ramberg, generalsekreterare för advokatsamfundet, är igång nu igen.
    ” Att det är ett allvarligt brott är i sig inte ett skäl varför man ska frångå de grundläggande principerna när det gäller barn, ”
    ”de för det mesta problem med skolarbetet och mår inte bra,”

    Det handlar alltså om de kriminella slynglar som påstår sig vara under 18 år, vilka Ramberg kallar ”barn”.

    Barn är för mig inte de som utför gruppvåldtäkter, mordbränder, sprängningar, knarkbrott, hedersmord, skjutningar, knivskärningar, sten- och raketkastning mot blåljus, mm.
    De som begår såna handlingar är kriminella ungdomar, väl medvetna om att de bryter mot lagen och ska självklart starffas för sina gärningar!

    Barn sköter sig, går i skolan och mår bra, men skäggbarnen vill uppenbarligen inte assimilera sig utan väljer den brottsliga banan, och då får de stå sitt kast.

  6. Våra liv har förändras för all framtid på grund av våra Svensk fientliga politiker. De har valt globalisternas sida och blir belönade av dom för sitt jobb att skapa fattigdom och kaos i landet.
    Äntligen en ärlig professor som talar i klarspråk om Problemen vi ser i Sverige.

  7. Det är den nya Per-Albin-linjen… som för 15 år sedan skulle tas bort. Vad hände sen…? Jo, lilla Sverige (2% av Europas befolkning)…

    Betongklumpar ska bort
    ———————————
    Publicerat torsdag 21 augusti 2003 kl 10.22

    Stridsvagnshindren i betong som byggdes under andra världskriget ska nu bort. De är inte längre stridsdugliga och Försvarsmakten vill inte ha ansvaret.

    – Vi är ju tvungna att flytta dem när fastighetsägaren så önskar och därför vill vi gärna ta bort dem nu vid ett lite större arbete, vilket gör att det är bättre ekonomi för vår del att ta bort dem nu, säger Jöran Nissen, kommendörkapten vid Fortifikationsförvaltningen.

    Det är mer än 60 år sen försvaret lät gjuta betongklumparna som i vissa fall ligger i vägen till hinder för nybygge, men i andra fall uppskattas av de som bor intill. I Malmö, Landskrona och Höganäs ska åtskilliga stridsvagnshinder flyttas bort i den här omgången. Det kostar 4 000-5 000 kronor per klump och vad som ska bli av dem vet inte Jöran Nissen. – Vi ställer dem på vår mark tills vidare i alla fall.

    Jöran Nissen: JAG HAR SVÅRT ATT SE VAD VI KAN ANVÄNDA DEM TILL I FRAMTIDEN.

    Den så kallade Per-Albinlinjen med 1 500 fort på stränder och i städerna förstärktes med stridsvagnshinder i armerad betong som sen fick stå kvar vid hamnar och järnvägsstationer. Där de var i vägen flyttades de bort, men många står fortfarande kvar efter sextio år. Det gör de t ex i Malmö, Landkrona och Höganäs där betongklumparna nu ska flyttas iväg. Det byggdes 2 400 stridsvagnshinder under beredskapen, men alla är inte kvar.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=277604

Kommentera

%d bloggare gillar detta: