Efter påtryckningar tar Israel bort metalldetektorerna från Tempelberget i Jerusalem. Det betyder inte att muslimernas ledare för al-Aqsamoskén är nöjd – tvärtom. -De uppfyller inte våra krav, säger han. Istället för metalldetektorerna så kommer det att finnas ännu mer sofistikerad utrustning på plats och övervakningskamerorna skall sitta kvar. Läs vidare om detta på Petterssons från igår

De vill kunna använda vapen, det tar aldrig slut. Gnäll och skrik när folk ska skyddas mot våld, vad är det för fel på muslimer?
bra nu kan dom flytta muren till sitt eget område, lämna dom ockuperade områdena, sluta med sin apartheidpolitik, öppna flygplatsen, samt hamnen, plantera nya olivträd där dom gamla förstördes