SPORT. Efter slutsignal kastade besvikna supportrar från Syrianska in flaskor och snusdosor på plan. En bollkalle ska även ha träffats av föremål från Dalkurdklacken. Dalkurds säkerhetsansvarige Vahap Kizil var överlag nöjd med hur de kunde lugna stämningen. – Det var en folkfest till sista minuten.Hans motsvarighet i Syrianska var inte fullt så förlåtande.
Drygt 5000 personer i publiken, och en hemmapublik som fick se sitt Syrianska besegrade på tilläggstid.
När Dalkurd avgjorde matchen kastade hemmasupportrar in en rad föremål på planen, främst flaskor och snusdosor. Och när läktarna tömdes lyckades en grupp uppretade fans ta sig in i spelargången för att konfrontera Syrianskaspelarna.
– Det är inte okej, även om folk är besvikna. De ville föra en diskussion med spelarna. Det är inte okej. Det får inte ske. Det får inte vara här i spelarkorridoren, men vi lyckades få kontroll på saken, säger Ghayath Moro…
-Pettersson tycker inte det är något att gnälla över. Inkastade flaskor och upprörd publik i spelarkorridoren är bara trevligt har PK sagt. Det är mångkultur…
Sedan att Dalkurds säkerhetsansvarige kallar de fotbollsintresserade blattarna för idioter får stå för honom.
Lugn pettersson: huliganer/känslomässiga supportrar finns överallt hos alla lag. Du läser mycket nyheter, har du missat kristna ryssar och engelsmän som slogs efter slutsignalen där människoliv stod på spel? Eller har du glömt snubben som blev dödad i Hgb?
Pajas!
Tjenare Ali din p a j a s…Var har du varit ? Har du läst vad din trosfrände i USA orsakade i går.50 döda och ännu fler skadade p,g,a av samma dåraktiga ideologie som din. 🙁
PS. Har varit inne på din sida,men den tycks du inte uppdatera.DS
Ali Baba har nog varit bortrest till de 40 rövarna 😉
Muslimer skapar bara konflikter i sina hemländer men Stefan o 7klövern importerar dessa människor till Sverige som ett brev på posten mera konflikter. Som i slut ändan resulterar i inbördeskrig i Sverige Varför Stefan vill du förstöra vårat fina land ?
Ja det är trevligt med mångkultur säger en del, fy fan säger jag!
Skicka hem både tränare och spelare. Denna kultur har inget med oss att göra och vi betackar oss!!!
Kaosblattar i ordets rätta bemärkelse!
Asylturister borde förbjudas att utöva lagsporter i Sverige på grund av risken för att medtagna konflikter från hemlandet tas med till de idrottsliga arrangemangen och gör att risken för ond bråd död föreligger!
Tillgången till en boll triggar igång mördarinstinkten hos asylturisterna på precis samma sätt som en kniv eller ett skjutvapen!!!! Rätta mig om jag har fel!
Vill asylturisterna utkämpa någon form av strid, krig så är de på helt fel plats! En fullträff för den svenska befolkningen om de omgående lämnar landet för att åka hem och delta i hemländernas konflikter, istället för att var desertörer här i Sverige!
Drabbar den onda bråda döden dom själva så ser jag inget problem i det.
En mjukstart inför kommande ”gladiatorspel” ?
http://ntiantik.weebly.com/gladiatorspelen.html
”Feministregeringen, FI, Arnstad, Dan, Expo, AFA” kräver att SVT sänder dessa matcher direkt i TV så alla för njuta av mångkulturen full ut. Underbart jublar PK, då slipper vi Idol, Sjung på Liseberg o Skansen, o annan trams TV.
Förbjud dessa idioter att spela fotboll och även att vistas på en svensk fotbollsplan.
Förbjud dom vistas i Sverige.
Alltid bök och stök när blattelagen möts.