INVANDRARVÅLD. Fem unga Landskronabor döms till fleråriga fängelsestraff för ett rån mot en guldsmedsbutik i Varberg. Männen, 23 till 25 år gamla, döms för att den 21 december ha rånat en guldsmedsbutik i centrala Varberg. De ska också betala skadestånd till brottsoffren. Två av männen gick in i på Victorins guldsmedsbutiken i centrala Varberg, och under vapenhot tvingade personalen överlämna smycken till ett värde av 850 000 kronor.
Under rånet sprejade de personal, kunder och en väktare med något ögonirriterande. En i personalen fick dessutom ett slag i huvudet. De båda maskerade männen skyndade därefter på cykel mot två väntande bilar. De tappade dock en del av sitt byte när en av dem cyklade omkull.
Resten av bytet tappade eller övergav de när de senare lämnade sina cyklar och fortsatte till fots. De hade då inte längre rånarhuvor på sig. Ett vittne såg sedan de två bilarna köra ifrån området.
Bara timmar senare kunde de gripas på två olika platser längs E6 och i mars åtalades de. Tingsrätten dömer nu samtliga fem för rånet.
-Pettersson säger att ”Landskronaborna” heter Arijanit Elshani, Zakaria Ali, Ilir Elshani, Mergim Elshani och
Ibrahim Freij.
Dom Varbergs Tingsrätt B 2644-15
http://www.hd.se/2017-02-05/friade-for-guldran-far-210-000-kronor-var
Araber kan inte cykla.
Nej det var ju därför de välte,och förlorade hela bytet ! Sedan var det troligen så,att rånarluvorna skavade på deras stora kranar,och de var tvungna att kasta bort dem ! Instämmer därför med Csaba Kemeny.Måste handla om islamska raketförskare från MENA o.Albanien…
Sällan man ser genuint kriminella familjer eller bröder bland svenskar.
Bland utlänningarna är det vanligt med brödrar eller t o m fader-son.
Svenskarna är oftast lonely outsiders föraktade av släkten.
Rånarliga???? Det är bara fem klåpare från nån disfunktionell statsbildning på mellanöstern eller Afrika.
Undrar om inte två av dem är albaner ? Landskrona har ju blivit deras hemort i Absurdistan…
Ordet amatör har fått en ny betydelse.
Skånsk Rånarliga: HaHa Haa!