INVANDRARVÅLD. En 19-årig Mariestadsbo är på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt mot barn. Under fredagen häktades han i Skaraborgs tingsrätt.
Händelsen ska enligt åklagaren ha inträffat mellan 20 och 22.25 i Sjöängsparken i onsdags. Under torsdag förmiddag var polisens tekniker på plats i parken för att säkra eventuella spår.
Flickan, som är under 15 år, och en kompis hade mött den misstänkte gärningsmannen vid Vänershof. Hon hade träffat honom ytligt någon gång för ett par år sedan.
Flickorna gick ner till Ica Oxen och skildes sedan åt för att båda skulle gå hemåt åt var sitt håll. I samband med att den drabbade flickan gick längs Stockholmsvägen ska 19-åringen ska ha följt efter henne på cykel, men försvann sedan helt plötsligt.
På grusvägen bakom Flammanhuset ska den misstänkte ha gömt sig bakom ett träd och brottade ner flickan. När flickan kom hem berättade hon om vad som hade hänt. Polis och ambulans larmades.
Åklagaren Ylva Lundgren begärde under fredagen att 19-åringen ska häktas för att på sannolika skäl vara misstänkt för våldtäkt mot barn. Tingsrätten bestämde att 19-åringen ska hållas häktad och åtal ska väckas senast 6 maj – och att den häktade ska ha restriktioner.
-Pettersson noterar som vanligt att hatmedia undviker att nämna att ”Mariestadsbon” är asylsökande…
Tycker MP kan stoppa upp fingret i röven istället.
SENASTE NYTT
http://b6gzalbsgtnrirwk.onion.to/img/1461499395.jpg
Här hyllar MP politiker ISIS med det kända pekfinger tecknet
http://andersleander.bloggplatsen.se/2016/04/24/11303392-har-gor-mp-politiker-det-kanda-pekfinger-tecknet/
https://minfil.org/h5B1mdbfbe/a_018.jpg
Vad äckligt det är att se vuxna människor som är naiva som barn.
Tycker att alla MP röstare upplåter obegränsat sina kvinnor o flickor för vår nya adel som kan trixet att våldta utan att ta i händerna. Språkrören vill gärna titta på.