ISLAM. Kvinnor i besättningen på Air France som inte vill bära sjalett i Iran får välja bort flygningar på den återupptagna rutten Paris–Teheran, meddelar flygbolaget.
Enligt fackföreningar hade företagsledningen i ett internt utskick berättat att kvinnliga anställda måste bära byxor och en löst sittande jacka ombord samt att håret måste täckas med sjalett eller slöja när de lämnar planet. Nu gäller att kvinnor som av personliga skäl vägrar att täcka håret ska erbjudas flygningar till andra destinationer.
Air France stoppade sin Teheran-linje 2008 på grund av de internationella sanktionerna mot Iran. Den 17 april startar flygningarna igen.
-Pettersson tycker det är en halv seger, men bara en halv. Frankrikes och andra regeringar borde neka iranska flyg flygbolag att flyga på Europa om besättningarna inte får använda sina vanliga uniformer.


TIDIGARE 2016-04-03. Franska flygvärdinnor gör uppror mot slöjtvång
För första gången på åtta år ska sträckan Paris-Teheran trafikeras av Air France. Trafiken återupptas som en konsekvens av den nya relation som uppstått mellan länderna sedan Iran undertecknade kärnavtalet, skriver SVT som hänvisar till brittiska The Telegraph.
Med flygtrafiken kommer också nya påbud gällande flygvärdinnornas klädsel. Air France kvinnliga besättning har beordrats att bära slöja, hijab, när de vistas i Iran iklädda sina uniformer. De får dessutom inte längre bära kjol, endast byxor godkänns.
Den nya klädkoden har fått flygvärdinnorna att göra uppror. – Det är inte vår sak att döma bruket av huvuddukar eller slöjor i Iran. Det vi är kritiska emot är att det införs ett tvång. Flygvärdinnor måste ha rätt att säga nej till de här flygningarna, säger Flore Arrighi, ordförande för fackförbundet Unac.
-Pettersson tycker vi gör ett byte. De franska flygvärdinnorna bär hijab i Iran enligt muslimernas regler och muslimtälten klär sig som folk när de är i väst, så visar vi tolerans för varandras sedvänjor…
Fast man ska inte ta så hårt på gudsmännens krav. Nedan ser vi några damer som fullständigt struntar i klädkoderna vid besök i Saudiarabien, de saudiska männen nävhälsar till och med på kvinnor vilket muslimer i Sverige får skadestånd för…
Damerna är Michelle Obama, Hillary Clinton, Laura Bush, Nancy Reagan, Angela Merkel och några damer som jag hoppas vägrar ta på sig huvudduk…
…när kung Carl-Gustaf och Silva besökte Saudiarabien år 2011 var Sveriges drottning klädd i helsvart tält och svart huvudduk som täckte hår.

Och de som lydigt följer dessa islamistiska regler,ser maskeradsklädda ut som på bilden.En typisk Air Franc-besättning inför starten:
http://pi-news.net/wp/uploads/2016/04/air_france-440×250.jpg
Kungaparet slickar sina kompisar i röven
Jag skäms över bilden av vår s.k drottning. Hon som alltid är så mån om att se vacker och bra ut, hur kunde hon förnedra sig med denna tält-utstyrsel??!! Hon ser ju förskräcklig ut, inte bara tältmässigt, hennes ansikte som sticker ut ser ju ut som en …….. Får inte skriva det här.
Vet vad du gärna ville skriva..Jag dristar mig och påstår,att hon har stora likheter med döden från Ingmar Bergmans film !
Muslimerna vann som vanligt.