Det kanske mest kultförklarade hårdrockbandet i Sverige är Bathory.
Bandet var i stort sett ett enmansband, bestående av Thomas Forsberg (Quarthon) som tragiskt avled av ett hjärtfel 2004. Bandet uppträdde sällan live och spelade bara in en video och den ser ni här. Bathory i ”One Rode To Asa Bay”.
Slade
Fredagsmusik med Harpo
Härligt med olika musikstilar och grupper.
Ikväll måste jag bara nämna en låt som jag aldrig tröttnar på.
Året var 1975 och Ted Nugents första LP dök upp.
Första låten ”Stranglehold” öppnade direkt mitt hjärta. Än idag lyssnar jag på den återkommande. En klassiker , som många andra från forna tider.
En gammal favorit Peter, en gammal favorit…
Gud förbjude att jag någonsin hamnar på ett dylikt lokus. Skål Go’vänner!
Detta är musik Galten. Behövs lite motvikt till Petterssons konstiga musiksmak 🙂
Agree, fast det är inte Pettersson utan Stefan som kör med tunggung. 😉
Hmmmmm…Svensk Lösen.
Du skulle komma på fest hos Stefan K och hans vänner. Vi skulle snart omvända dig…Vi har gjort det med andra.
Efter denna veckan passar två låtar perfekt:
– Find Out Who Your Friends Are
– If You’re Going Through Hell
https://www.youtube.com/watch?v=Vk1mxUKiTN8