INVANDRING. Igår registrerades 1 245 asylsökande. Den senaste veckan har 7 147 sökt asyl plus alla som inte hunnits med att registrera ännu.
Man ska inte ställa grupper av människor mot varandra har jag fått lära mig men det är fel. Politik går ut på att fördela resurser och varje dag dör 320 barn i mässling. Vaccination är det enda sättet att helt skydda barn mot sjukdomen och UNICEF är världens största inköpare av mässlingsvaccin. Två doser mässlingsvaccin behövs för att få fullgott skydd.
För 350 kronor, samma kostnad som för en ensamkommande man ett dygn på ett asylboende, kan vi vaccinera drygt femtio biståndsbehövande barn mot mässling som i de länderna är en dödlig sjukdom. 350 kronor räcker till 7 000 vattenreningstabletter eller att rena 35 kubikmeter vatten. Vi kan för vad tio män kostar på ett dygn köpa en vattenpump som kan förse en hel by med rent vatten. Men det tycker 87:an och hatmedia är rasistisk politik…
Förresten ni vet väl att regeringens nyligen presenterade budget har spruckit så det dånar om det. Den är från juli och då trodde Migrationsverkets på minskande invandring…herrejävlar…
7147 asylansökningar senaste veckan. (Plus alla tusentals vi ännu inte hunnit registrera.)#svpol pic.twitter.com/xzzqoNfIz8
— Migga_X (@migga_x) September 23, 2015
Sju partiet ger bort Sverige och svenskarnas land.
Hur ska man hantera den stora sorgen?
Svenska regeringen prioriterar
http://oi57.tinypic.com/244qxhk.jpg
Det är helt fantastisk så mycket nytta dessa pengar skulle kunna ha gjort.
Vem ansvarar för den ekonomiskt osunda fördelningen?
De unga männen som reser hit för att bli omhändertagna och hålla sig framme samtidigt som de borde kunna räkna ut att de pengar som de kostar innebär att någon annan inte får? Kan man förvänta sig att de ska begripa att utfattiga, hungriga små barn lider någonstans på vår jord? Jag vill påstå att de borde kunna ha någon slags uppfattning, någonstans förnimma att det finn andra som behöver pengarna bättre. Varför avstår de ändå inte? Skaffar sig en utbildning och jobb på ärligt sätt?
De budgeterande politikerna som medvetet undandrar medel till de allra fattigaste, samtidigt med försvagad krona och låter dessa hjälpbehövande klara sig själv eller ”be till gud” i stället? Hur rimmar detta med feminism? Överge barn och kvinnor och satsa på arga unga män, som visserligen kan tänkas höja vårt BNP men då inom kanske inte fullt så eftersträvansvärda näringar med tanke på den riktning vi valt att lagstifta efter.
Vilka åldrande befolkning vill på sin ålders höst bli ”omhändertagen och omvårdad” av stenkast ande arga unga män? Finns det någon som frivilligt går med på detta experiment. Hur ska det gå till när de inte kan ta kvinnor i hand, de kan inte se naken hud osv. Det är inte helt orimligt att det i stället blir White flight till andra länder där det finns vård som man är mer beredd att betala för.
”Fattiga ska inte betala flyktingmottagandet”.
De allra fattigaste i ute i världen blir i år av med 21% av sina biståndspengar från Sveriges regering. 8,4 miljarder.
Vilken solidarisk regering vi har. Snacka om snedfördelning.
Orimligt mycket pengar till några få ”flyktingar” i Sverige. Istället för lagom med pengar till ofantligt många fattiga människor, runt om i världen.
Regeringen för över rekordmycket pengar från biståndsbudgeten för att finansiera svensk asylmottagning. Trots att redan var femte biståndskrona i dag förs över räknar regeringen redan med att mer behövs under 2016.
FAKTA : Överföring från bistånd till migrationspolitik på hemmaplan.
2007 – 1 miljard
2008 – 2,5 miljard
2009 – 2 miljard
2010 – 2 miljard
2011 – 2,6 miljard
2012 – 3,2 miljard = 9% av totala biståndsbudgeten eller var tionde krona
2013 – 4,4 miljard = 11,6% av totala biståndsbudgeten eller var tionde krona
2014 – 4 miljard = 10,5% av totala biståndsbudgeten eller var tionde krona
2015 – 8,4 miljard – 21% av totala biståndsbudgeten eller var femte krona
2016 – 8,2 miljard – 19% av totala biståndsbudgeten eller var femte krona – men baserat på gammal prognos och väntas stiga
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/asylmottagandet-groper-ur-bistandet
Nu har säkert många hundra journalister invandrare i sin bostad. Eller..?
Nu skall dessa lögnaktiga och vidriga ockupanter lära sig att spela golf också.
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/molndalharryda/1.2841522-ensamkommande-flyktingbarn-lar-sig-spela-golf
http://www.gp.se/image_processor/1.2841524.1442941104!/image/3740722284.jpg
Får säkert var sitt exklusivt golfset också. Fast, i det stora hela är det en piss i Mississippi.
Liten tuva stjälper ofta stort lass.
Att tänka på!
De måste sysselsättas så de inte begår våldsamma dåd av olika slag. Mer än bedrövligt! Pensionsräddarna måste tas om hand.
Lugn. Stefan Röfven betalar green card.
Pettersson:
För ditt exempel 350 SEK,kan ett stackars indiskt barn i sitt hemland genom ett enkelt ingrepp,slippa bli blind.
I Afrika kan man hjälpa fattiga barn ute i byarna (med olika men) på samma sätt,genom en operation för en sådan summa !
Men sååå godhjärtade är inte de svenska DÖ-nickarna..Då skulle ju SD få rätt,med sina yrkanden !
Familjeplanering, familjeplanering, familjeplanering och preventivmedel……………………utan gräns, gränslöst !
Tempo en halv miljon per år.
Plus anhöriginvandrare….