INVANDRARBROTTSLIGHET. I början av juli rånades den 72-årige mannen av ett gäng på sex kvinnor och en man, samtliga utlänningar. På vägen hem avled han.
Det var vid 23-tiden lördagen den 4 juli mannen satt på en bänk på Järntorget i Göteborg och drack en läsk, då han omringas av sex kvinnor och en man som börjar muddra honom. Mannen gör sitt bästa för att stå emot. Då gänget försvinner har även hans plånbok försvunnit.
Enligt vittnen var mannen mycket upprörd och skärrad och han spenderade flera timmar hos polisen. Klockan sju på morgonen därpå steg han på bussen mot Trollhättan för att efter ett byte ta sig hem till Lidköping. Men istället avled mannen, vilket upptäcktes vid halv tio.
Först en dryg vecka senare fick mannens anhöriga vetskap om rånet. 72-åringen ska inte ha lidit av några hjärtproblem och de anhöriga tror att rånet han ha med hans frånfälle att göra.
– Jag känner det på mig, men jag kan ju inte vara hundra procent säker. Men jag vill att det kommer ut, att detta kan bli konsekvenserna av ett rån. Det gör ju inte att jag får honom tillbaka – men varför skulle det bli såhär?
Enligt Per Albertsson, verksamhetschef och medicinskt ansvarig vid kardiologen vid Sahlgrenska sjukhuset, finns en koppling mellan stress och hjärtinfarkt.
Polisen stötte på en grupp som stämde överens med signalementet. De sex kvinnorna och mannen är enligt Göteborgs-Posten inte folkbokförda i Sverige. De varken förhördes eller fotograferades, endast namn och födelsedata registrerades, och förundersökningen är nu nedlagd.
-Pettersson undrar hur lata poliser får vara, de kunde naturligtvis inte veta att mannen skulle dö, vi kan heller inte veta om det beror på rånet men varför i helvete släpptes gruppen? De var i varje fall misstänkta för rån…
[…] Det var inte tal om någon jakt när sju utlänningar rånade en 72-årig man som senare avled och inte krävde regeringen några krafttag mot våldet… […]
[…] Det var inte tal om någon jakt när sju utlänningar rånade en 72-årig man som senare avled och inte krävde regeringen några krafttag mot våldet… […]
Pettersson:
Zigenare åtnjuter full immunitet i Absurdistan… Och därtill all social service de kan önska sig ! 🙁
Detta är en direkt följd av sjuklöverns förkärlek och gullande med zigenarna. De borde skämmas ögonen ur sig när de hör vad som våra gamla utsätts för. Till råga på allt skriver PK-pressen att de gamla är naiva och blåögda!
Ena minuten är vi rasister och i nästa är vi dumma och lättlurade? Hur ska ni ha de?
Så mycket för vårt öppna tillitsfulla och trygga samhälle……
I Rumänien blir det snabb rättegång och lång fängelsestraff för alla, inte minst för zigenarna som stjäl, rånar, misshandlar, våldtar och mördar. Man hör inte ordet rasism.
Vilka utsatta människor de är där borta! Varför tror ni att de inte åker tillbaka och vill stanna kvar här ??!
Mannen har avlidit som en följd av den stress rånet orsakade honom, hjärtat orkade inte och han dog i en hjärtinfarkt. De är fega de här ”rovdjuren” – de spanar efter offer överallt och när de ser en snäll, naiv, godtrogen svensk äldre kvinna eller man MED SÄNKT GARD och det inte finns vittnen eller någon som reagerar i omgivningen attackerar de, – speciellt ska ni vara vaksamma vid bankomatuttag!
SPÄNNANDE MED ”FRI RÖRLIGHET” SA FREDRIK REINFELDT…!!MAN KAN INTE FÖRBJUDA FATTIGDOM SA STEFAN LÖVEN!!!
Efter drevet mot zigenarregistret vågar polisen antagligen inte säga flasklock av rädsla för att bli anklagad för rasism. Tänk dig själv vilka rubriker det blivit om polisen ingripit. 72-åringen hade blivit ”rasist”, polisen hade blivit ”rasistisk” och en kör av vänsteranhängare hade ordnat motdemonstrationer över zigenarnas rätt att leva efter sina traditioner och utöva sin traditionella försörjning.
Du Svensk, har bara att ställa upp och sedan DÖ!
M;en något sådant bekymrar inte Våra myndigheter, men gud nåde den som slänger ett glåpord efter en tiggare, eftersom dom upplever dem som störande, då jävlar vaknar det svenska skämtet till rättssystem!
Folkmordet fortsätter utan att varken regeringen, pk-media eller polisen bryr sig nämnvärt. .
”Liten” öppenhet från massmedia hade varit klädsamt, ”lite” undersökande journalistik och bilder från den misstänkta gruppen.
”Lite” mer ärlighet från polisen hade varit klädsamt.
”___” markeringarna = understatsments
”Öppna era hjärtan” – och släpp in fler så blir det säkert bättre.
Jag är rädd!
Och regeringen tar till nya krafttag, med order till polisen LÖS VÅLDET –MOT– ZIGENARNA.
Man tror inte det är sant, som i en skräckfilm.
Man undrar har vi överhuvud taget någon polis i Sverige. Eller är dom bara till för att skydda dregget eller ???????
Rånad av zigenartiggare, polisen skiter fullständigt i att agera polisiärt. Oduglingar som styrs av landets värsta odugling.