IDIOTI. Allmänna flaggdagar blir utan hissade flaggor. Kronprinsessan Victorias födelsedag är flaggdag, men i tisdags fanns inga flaggor att se vid ringmuren och på andra platser på Gotland. Det var ingen slump att så var fallet.
– Det är av rena besparingsskäl. Vi är ålagda rätt så tuff besparing så vi får ta lite här och lite där. Vi flaggade på nationaldagen eftersom det är en stor högtid då vi också vill välkomna nya människor till landet. Men att flagga varje gång som någon i hovet fyller år eller har namnsdag, det har vi valt att spara in på, säger Tommy Gardell (S), ordförande i tekniska nämnden.
-Pettersson läser ”Vi flaggade på nationaldagen eftersom det är en stor högtid då vi också vill välkomna nya människor till landet” men har inte råd att flagga för kungahuset…
Svenska flaggor borde hissas varje dag på alla officiella byggnader i hela landet, givetvis för att hylla alla nya människor som kommit till landet och Tommy Gardell (S) kan skicka räkningen till Migrationsverket. De har obegränsat…

Fattar inte ett dugg: vad är det som kostar: tyget, stången eller ’arvodet’ till en person som klättrar upp för att ställa/hissa flaggan på en byggnad ? Hur räknar man det i pengar?
Tell me, please, I don’t want to die stupid …
Den största kostnaden är givetvis lönekostnaden för den/de som ska hissa och hala flaggan. Med OB-tillägg mm kan det bli stora kostnader på sikt.
Därför är det inte så fel att åtminstone skippa flaggning på familjen Bernadottes egna högtidsdagar, sådant tjafs vill åtminstone inte jag bekosta med skattemedel. Det finns angelägnare saker…
Familjen Bernadotte kan ju kosta på det själva, med de enorma förmögenheter och apanage de har.
Utav en slump snubblade jag över denna blogg och anser den tragisk. Asylboende eller inte det här är en helt annan sak. Jag flaggar aldrig för någon specifik dag och skulle än mindre göra det för att någon i kungahuset fyller år. Till skillnad från de flesta av er så bor jag dessutom på gotland och anser det viktigare att de pengarna går till tex sjukvård. Och eftersom ni verkar hänga upp er på asylboende så är jag så medmänsklig att säga att om ryssen nu mot förmodan skulle invadera oss hoppad jag att det finns fler länder som Sverige som välkomnar oss, bara för att vi har varit förskonade mot krig så ger inte det oss rätten att vara medmänskliga. Men som jag förstår det så är det en helt annan sak, svenskarna skall ju få göra som de vill och flytta vart de vill för det är ju våran rättighet (ironi för er som inte förstod). Men om det nu är så viktigt med flaggor på ringmuren skänk då era pengar till region Gotland istället för denna blogg, avpixlat, SD osv. Och varför inte avsäga er bidragen (barnbidrag, bostadsbidrag, socialbidrag, a-kassa) sluta snylta och hissa flaggan!
”har inte råd att hissa svenska flaggan” det är bara ännu en idiotisk ursäkt för den pågående mångkulturella av-svenskningen av Sverige. För en tid sedan så kunde vi läsa om rektorn som förbjöd svenska flaggan på skolgården http://nyheteridag.se/nu-forbjuds-skolelever-att-anvanda-svenska-flaggan/
Nu har de skarpaste hjärnorna tänkt igen.
Om vi tar bort flaggorna gå gotland blir ryssarna förvirrade och
tror att dom navigerat fel och reser hem igen.
Ynkligt ta ned flaggstängerna on ni inte har råd att flagga.
Som varande rabiat republikan anser jag att detta var bra! Inga allmänna medel bör bekosta flaggningar som enbart berör fru Westling, eller någon i familjen Bernadotte. Låt dem flagga på sina högtidsdagar, liksom jag flaggar på min familjs viktiga dagar som familjens födelsedagar, 6 juni, midsommardagen, FN-dagen eller Nobeldagen.
Nej, kungar och drottningar hör bara hemma på spelkort, prinsar och prinsessor bara i sagornas värld!
Nobelstiftelsen som portade Sverigedemokraterna? Den dagen jag skulle inte för mitt liv hissa min tremetersflagga.
Inte 1:a Maj heller..
Besparingsskäl?
Gotland ska ju öppna flera asylboende så det måste ju finnas en hel massa av pengar på Gotland.
Man blir nog klassad som rasist om man hissar en Svensk flagga i 7klöverns nya Sverige.
Av just den enkla anledningen sattes en fasadflagga upp vid entren till den uppgivna bostaden.
Men vid Pridefestivaler då öses det på med flaggning i kommuner och lokaltrafik. Det gäller tydligen att välja dem som skriker högst.
Namnet Gardell (S) ovan ger mig rysningar.
ca hundra vuxna med det namnet bara i Visby,
Buuuuuuuuu.
Sickena jävla arslen. ”Inte råd” – my ass.