Nytt asylboende öppnar Skaraborg

INVANDRING. Hotell- och konferensanläggningen Brännebrona Gästis vid E20 utanför Götene blir boende för asylsökande flyktingar.

Boendet ska ge plats åt 160 personer. Det är Tofta Snickeri som har fått uppdraget av Migrationsverket. De driver sedan tidigare ett boende på Hotell Wettern i Karlsborg.

I dagsläget är det inte klart när boendet ska öppna, skriver Nya Lidköpings-Tidningen på nätet men ingen länk för inloggning behövs…

2014-06-14_0922

 

One thought on “Nytt asylboende öppnar Skaraborg

  1. Jag misstänker att turismen kommer att minska även i år. 7-klövern anser tydligen att vi har så bra ekonomi och så många lediga jobb att vi inte behöver några intäkter från turisterna.

Kommentera