"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
När jag hörde att det var två iranier ombord med falska pass tänkte jag direkt på kapning. En av dem var visst också på väg till Sverige. Tack och lov räckte inte bränslet för direktflyg hit.
Men inom räckvidden finns det faktiskt några länder som kanske ville ha ett flygplan gratis och lite kineser som gisslan.
Om de inte klantat sig förstås….. Då ligger på havets botten.
Snygg landning har den också gjort bland månkraterna. Någon som vet om det var fullmåne när dem anlände.
Journalisterna i Malaysia tycks vara lika kompetenta som våra journalister på att spekulera, vinkla och ljuga. Det ligger väl i tiden.
När jag hörde att det var två iranier ombord med falska pass tänkte jag direkt på kapning. En av dem var visst också på väg till Sverige. Tack och lov räckte inte bränslet för direktflyg hit.
Men inom räckvidden finns det faktiskt några länder som kanske ville ha ett flygplan gratis och lite kineser som gisslan.
Om de inte klantat sig förstås….. Då ligger på havets botten.
Det är den teorin som petterssongänget tror mest på =)
Ok ok, jag ger mig, kan ju varit 74 kameler…..
Här är bildbeviset:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Le_Voyage_dans_la_lune.jpg 🙂
Och månen var ju full i söndags. Så den drog väl till sig planet. Alltså, en helt sann teori. 😉
Snygg landning har den också gjort bland månkraterna. Någon som vet om det var fullmåne när dem anlände.
Journalisterna i Malaysia tycks vara lika kompetenta som våra journalister på att spekulera, vinkla och ljuga. Det ligger väl i tiden.
Jag skrev, ja, jäklar, där har vi svaret, dittransporterat av 72 kameler….