Dagens allah akubar

Vanliga skrikandet och sen visar man stolt upp ett avhugget huvud.

Borde kanske inte epitetet ”fredliga och humana” bytas ut mot ”barbarerna”?

One thought on “Dagens allah akubar

  1. Om det blir inbördeskrig Bertil, är frågan mellan vilka grupper det blir. Vi kommer nog inte att vara med i det spelet. Muslimerna, helt klart den ena sidan. Men vilken blir den andra, det är frågan. Nationalismen är försvag, för att vara en så stark motkraft tror jag. Åtminstone till en början. Kanske nyfeminismen, blir det som tänder det hela engagemanget, och motkampen, mot Islamismen. Jag menar ”Femen” och ”Fatta”-rörelsen, med ”Syster Sol”, i spetsen. Kanske det. Nåt annat verkar inte troligt. Men i så fall, övergår bara vårt västerländska samhälle tyvärr till ett islamskt dito. Och hur fruktansvärt blir inte det. Men det är bara att se sig omkring, så ser man och märker att det är dit vi vidrigt är på väg.

Kommentera