Studenter skräms bort av campare

Arton internationella studenter vid Stockholms universitet har tvingats flytta efter att cirka femtio familjer parkerat sina bilar och husvagnar på parkeringsplatsen utanför deras bostäder.

En engelsk student säger att ”han gärna skulle vilja stanna i Sverige över midsommar, men att han fått ett brev från skolledningen där man uppmanar eleverna att flytta för att det resandefolk som ställt upp sina husvagnar på platsen kan komma att skapa problem”.

På SVT:s textsidor skriver man följande:

resande

…men på nätsidan The Local säger den engelske studenten att han och flera andra har hotats av familjerna. Polis har kallats till området flertalet gånger, men på frågan varför polisen inte agerat säger polisens talesman att ”vi inte brukar arrestera personer för olovlig camping”.

Den moderate ordföranden i Kista/Rinkeby stadsdelsnämnd, Bo Sundin, säger att han är bekant med situationen och att han inte vill ha dem där eller någon annanstans i Stockholm. ”De kommer hit varje sommar för att leta jobb och inte sällan är de inblandade i polisingripanden. Dessutom arbetar de på en svart marknad och utnyttjar Europas öppna gränser för att enkelt ta sig vidare till olika länder”.

Källa: The Local

7 thoughts on “Studenter skräms bort av campare

  1. Nomenklaturan testar motståndet.

    Nästa gång blir det svensk skattebetalande medelklass som ombedes lämna sina hem inom 24 timmar.

  2. Efter detta yttrande lär väl Bo Sundin (M) sitta löst i partiet, det parti som predikar tolerans, vad det nu menar med det!

  3. Dags för studenterna att bränna lite bilar och misshandla folk. För så går man numera i Sverige när man inte får som man vill…

  4. M.a.o skall Stockholm med omnejd,nu få asfalterat sina infarter av dessa irländska zigenare !!Absurdistan förnekar sig inte.I normalt civiliserade länder,hade man förbjudit dem att ”campa” på en sådan plats…

  5. Vem blir förvånad. Om det ändå inte alltid var så bekräftande, det som inte, berättigat, får tyckas fritt. Men där finns inget av Reinfeldts berömda, eller ska man säga beryktade öppenhet. Bara stängda spjäll. Nej, sanningen måste förtigas till varje pris. Hysch hysch. Bara för att vi ska tro på dårskapen, så de politruckerasen kan göra som de vill med vårt land och folk, tills fördärvandet blir ett hemmavant tryggt normaltillstånd.

Kommentera