Hård ton om invandring i Sverige för 20 år sedan

Redan 1990 varnades för invandringen som ni kan se i länken nedan. Jag kollade på internet om hela artikeln finns, men hittade inget.

”Sätt tak på invandringen” – så löd rubriken på en debattartikel av diplomaten Sverker Åström (S) som publicerades i DN den 25 augusti 1990. Läs gärna länken ovan. Det är idel kloka tankar och man kan fundera över varför DN aldrig kallat Sverker Åström för rasist, fascist, nazist, främlingsfientlig, islamofob eller varför inte ”pissränna”.

Andreas Johansson-Heinös kommentar på slutet sätter verkligen fingret på det pågående hyckleriet. Skulle vara kul att få chansen att fråga Stefan Lövén vad han tycker om artikeln.

Och för övrigt anser jag att svensk invandringspolitik i grunden behöver förändras och antalet arbetskrafts- och anhöriginvandrare kraftigt reduceras.

4 thoughts on “Hård ton om invandring i Sverige för 20 år sedan

  1. SverkerÅström hade en mycket insiktsfull syn på invandringen……i akt och mening att behålla de bra sakerna med sverige……

  2. Sorry Lusis, men jag fick upp ett rosa uppslag, där de bad om ursäkt på engelska för att den efterfrågade länken inte fanns. Hur får du till det?

Kommentera