En inhyrd sjuksköterska gjorde flera alvarliga fel under ett nattpass vid Bergens Röda Kors sjukhem i november.
Missförstånd på grund av språkproblem ledde till att nattskiftet utvecklades till en mardröm för patienter och personal i palliativ vård och på smärtlindringsavdelningen på Bergens Röda Korssjukhus.
Sköterskan togs omedelbart ur tjänst och bemanningsföretaget kommer inte att använda henne mer i Bergen.
– Pettersson är lite förvånad ”kommer inte att använda henne mer i Bergen” men i Oslo eller Sverige kanske det går bra???
Läs mer i Aftonposten
