Saudi går ut hårt

FjärranÖsternRedaktionen

I Saudi Arabien   halshöggs 2 Saudier  för narkotikasmuggling den andra januari!
Förra året halshögg man åtminstone 76 personer. Länk

Åtminstonde 5837 avrättningar utfördes i 22 länder under 2010.

China: approximately 5,000

Iran: at least 546

North Korea: at least 60

Yemen: at least 53

United States: 46

Saudi Arabia: at least 27

Libya: at least 18

Iraq: at least 17

Syria: at least 17

Bangladesh: at least 9

Somalia: at least 8

Sudan: at least 8

Palestinian National Authority (Gaza Strip)*: 5

Vietnam: at least 4

Egypt: 4

Equatorial Guinea: 4

Taiwan*: 4

Belarus: 2

Japan: 2

Malaysia: at least 1

Bahrain: 1

Botswana: 1

LÄNK

2 thoughts on “Saudi går ut hårt

  1. Precis ! Huvudet på spiken , därför bör vi återinföra skarprättaren igen i vårt land så får slöddret något att tänka på .

  2. Här har Saudi min varma uppskattning och en välförtjänt applåd.

    Så här resonerar jag:
    Det finns massor av intressenter i saken:
    1 Brottsling
    2 brottslingens offer
    3 Deras anhöriga
    4 Tredje man som ska gå omkring och leva i skräck och ovisshet
    5 skattebetalarna och försäkringstagarna som ska betala
    brottslingen lider ju av sitt straff? Jovisst, men hans offer och andra intressenter lider av hans gärningar.
    skillnaden är att de senare är OSKYLDIGA och således lidit oförtjänt.

    Dessutom är det så att en stat som inte kan skydda sina medborgare saknar legalitet och på sikt smulas sönder. Diverse gäng och ligor tar över.

Kommentera