Av Pettersson
Idag klockan 10 ska den nye S-ledaren Håkan Juholt hålla sitt linjetal om framtiden. Det sänds direkt i Radio. Jag har på Allahs outgrundliga vägar lyckats komma över ett exemplar av det topphemliga talet. Håll till godo mina läsare, men säg inget till någon.
− Kamrater; Vi som en gång dyrt och heligt lovade att vara en garant mot orättvisorna är idag orättvisorna. Vi som en gång lovade att alla skulle med åkte ensamma iväg mot egoismens rike, vi skodde oss själva, vi myglade till oss lägenheter, stugor, flygresor, sprit, restaurangbesök, dubbla löner, pension vid 60 år och glömde bort vilka som gett oss våra jobb och vilka vi företräder. Vi har svikit och ställer därför våra platser till förfogande och givetvis avstår vi från de förmåner vi tillskansat oss.
Vi som en gång lovade att slåss för solidaritet och rättvisa har glömt vad de orden betyder. Det är dags att börja om och låta några andra kämpa för ett bra samhälle.
Jag avgår och vi lägger ned det före detta Socialdemokratiska arbetarpartiet SAP, tiden har sprungit ifrån oss. Vi har ingen framtid.
Tack för mig!
Källa: Skyddas