De sparkar ut oss från vårt land för att jaga lejon

Det kom ett brev till Olli idag, som kommer från urbefolkningen i norra Tanzania, vilka också finns i södra Kenya.  Rättare sagt så kommer de från trakterna av Afrikas högsta berg  Kilimanjaro. Deras mark är hotad, då politikerna i Tanzania vill göra om området de bor i till ett område där turister kan få lov att jaga lejon och leopard.

Det gäller inte att ställa upp med pengar, endast ert namn och adress tror jag behövs. Detta är ett mycket angeläget projekt, för överlevnaden av ett av de äldsta folken på vår Jord. De är också mycket vänliga enligt vad jag har hört, även gästvänliga när det kommer vänligt sinnade till dem. Ni klickar in er till namnregistret genom länken nedanför här en bit. Där finns också fakta om organisationen.

Read More »