Målvakterna med 100-tals miljoner i skulder

Av Pettersson

Titta på listan nedan, det är ett facit över våra nybyggares driftighet. En svensk, en finne och åtta ur bortalaget. Tillsammans är de skyldiga över 100 miljoner i p-böter.

Det är det lilla, de ägor tillsammans många tusen fordon. Wandi, Majid Hossien Mohammed är värst. Han står som ägare till 3 336 fordon, Abdulaziz, Adnan El-ABD Ahmed är inte heller dålig, han äger 2 593 bilar. Baltaj, Jalal Toufle äger 2 318 stycken och sattes i personlig konkurs våren 2010 med 60 miljoner i skulder.

Svensken i sällskapet Hans Torbjörn Nergård verkar vara en amatör och äger bara 58 fordon.

Vi har alltså målvakter som äger dessa tiotusentals bilar som sedan  framförs totalt laglöst av andra. Förarna som naturligtvis till största delen är landsmän till målvakterna kör och parkerar hänsynslöst,  det betalas naturligvis inga p-böter eller trängselavgifter, det står ägarna för som på papperet är panka och lever på socialbidrag. Den förlorade staden Malmö är värst drabbad men bedrägerierna förekommer över hela landet.  

Pettersson undrar vad du tänker göra åt den här Myten Ullenhag?