UTRIKES. Tidigare uppgifter sa att ett tredje fartyg hade bordats av USA i vattnen runt Venezuela, rapporterade nyhetsbyrån Bloomberg på söndagen. Det handlar återigen om ett tankfartyg, enligt källor till nyhetsbyrån. Fartyget i fråga uppges heta Bella 1 och segla under Panamaflagg. Hon är under sanktioner från USA, skriver Bloomberg.

Nu uppges att USA:s kustbevakning förföljer en oljetanker i internationellt vatten nära Venezuela, uppger amerikanska tjänstemän för Reuters. Fartyget vägrar stanna.
Insatsen har pågått sedan söndagen. Enligt uppgifterna ska tankern segla under falsk flagg och har ännu inte bordats.
President Trump annonserade nyligen en marinblockad mot Venezuela för att pressa Maduros regim.
Satellitdata visar ett tankfartyg med namnet Bella 1 cirka 90 landmil nordost om Caracas i höjd med Dominikanska Republiken.
-Pettersson säger att det är stor risk att Trump hjälper Ryssland genom att se till att världsmarknadspriset på olja går upp…
***
Stöd bloggen
Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!
- Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
- Från andra banker konto 8257-933415168
Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter.
Du kan även SWISHA till 0760 858 480
IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168
Latinamerika har mer problem än någonsin med ; karteller, gerilla, politisk infiltration, oljekollapser, terrorism, militärregimer och demokratier som försöker stå emot.
Det gäller Venezuela, Argentina, Brasilien, Mexiko – och vad som händer i kampen mellan de olika kartellerna och resp. ”regering”…
Inger Enkvist är professor emeritus i spanska i Lund säger: ”Det här är inte organiserad brottslighet. Detta är ett inbördeskrig.”
Hur bekämpar man en stat som själv är en kartell? Varför ser inte Europa? Vad händer om Venezuela faller?
Han behöver väl oljan då så han kan bygga en ny bas på månen med tillbehör?
Att detta skapar en drös med problem innan man är där och bygger är väl oväsentligt?
Bättre han satsade dollarna på att rädda sitt land innan det rasar ihop helt av kostnader för folket.
Och musken ska till Mars med koloni, det finns visioner/drömmar och galenskap.
https://www.dagensps.se/teknik/usa-tillbaka-till-manen-forsta-gangen-pa-56-ar/
Min vän flugan har varit på besök i Kreml., När den satt där på väggen så hörde han den lille säga till den store. – Du får ta allt på din kontinent, om jag får ta allt på min kontinent. Du blir den rikast världen någonsin skådat och jag blir den störste någonsin.
God Jul på er alla, Pettersson, hans läsare, gillande/ogillande personer.