"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Behåll gärna SVT, men byt ut 99% av alla nuvarande anställda, mot normala människor med sunt förnuft.
Och bort med tvånget, varför ska vi tvingas att betala dyra pengar för något så avskyvärt som SVT?
Det finns mängder med ”Giriga åsikts kapitalister” i SVT. Organisationen som i princip ägs av alla skattebetalare borde reflektera det aktuella politiska demografiska läget, men agerar i alltför många fall som en diktatur inom staten.
Har på ”egen hand” fått SVT att ta bort ett antal artiklar, samt även fått tackbrev från ett fåtal SVT journalister. Så, som delägare i SVT, på dom direkt.
Kjelle kallar helt rätt SVT för ”Ett propagandaorgan”
SVT bjuder in den ideologiskt drivna aktivistorganisationen Expo,
…klippt från ett inlägg i Facebook:
”Det är inte saklig journalistik, det är opinionsbildning maskerad som nyhetsrapportering. När Expo presenteras som neutral källa, utan att belysa deras agenda eller bakgrund, då har SVT lämnat sitt uppdrag. Public service ska inte vara en del av ett politiskt maskineri. Men när kampanjer sker i växelspel mellan vänsteraktivister, medarbetare med kopplingar till S, och skattefinansierad media – då är vi långt från opartiskhet. Det här är inte bara osmakligt. Det är problematiskt för Svensk demokrati.” https://www.facebook.com/groups/svt.sr/posts/2437638996525141/
Behåll gärna SVT, men byt ut 99% av alla nuvarande anställda, mot normala människor med sunt förnuft.
Och bort med tvånget, varför ska vi tvingas att betala dyra pengar för något så avskyvärt som SVT?
Träffande!
Jag sträcker mig till att kalla Public Service för Sveriges, utan konkurrens, största trollfabrik. I socialdemokratisk tjänst färstås.
När jag var ung så kallade vi partiorganet Aftonbladet för ”Pravda”.
Personligen föredrar jag: Socialistisk Veritas Television
Eftersom SVT:s primära funktion är att indoktrinera Partiets åsikt i folket.
Haha! Den måste jag kolla efter
Det finns mängder med ”Giriga åsikts kapitalister” i SVT. Organisationen som i princip ägs av alla skattebetalare borde reflektera det aktuella politiska demografiska läget, men agerar i alltför många fall som en diktatur inom staten.
Har på ”egen hand” fått SVT att ta bort ett antal artiklar, samt även fått tackbrev från ett fåtal SVT journalister. Så, som delägare i SVT, på dom direkt.
Var köper jag en sådan?
SVT – en slags skyddad verkstad.
Perfekt tröja!
Ett propagandaorgan.
Kjelle kallar helt rätt SVT för ”Ett propagandaorgan”
SVT bjuder in den ideologiskt drivna aktivistorganisationen Expo,
…klippt från ett inlägg i Facebook:
”Det är inte saklig journalistik, det är opinionsbildning maskerad som nyhetsrapportering. När Expo presenteras som neutral källa, utan att belysa deras agenda eller bakgrund, då har SVT lämnat sitt uppdrag. Public service ska inte vara en del av ett politiskt maskineri. Men när kampanjer sker i växelspel mellan vänsteraktivister, medarbetare med kopplingar till S, och skattefinansierad media – då är vi långt från opartiskhet. Det här är inte bara osmakligt. Det är problematiskt för Svensk demokrati.”
https://www.facebook.com/groups/svt.sr/posts/2437638996525141/
Medborgarperspektiv.se:
”Bojkotta Expo. Vi har genom skilda yrkesvägar breda erfarenheter och insikter vilket fått oss att reagera emot att Expo anlitas av massmedia okritiskt.”
1. Expo har hindrat det demokratiska samtalet med sin politiska aktivism
2. Expo agerar i praktiken som en åsiktspolis
3. Expo är på villovägar
4. Expo har kvävt debatten
https://detgodasamhallet.com/2024/01/29/gastskribenter-ake-thunstrom-lars-bernhoff-med-flera-bojkotta-expo/#more-84365
Det stämmer bra svt är en politisk organisation
Tycker att TV4 kämpar bra för at bli lika som kommunisterna i SVT
Ja! Absolut