"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
20 thoughts on “CP Jesper tvålar till kommunist clownen Greider”
Greider har givetvis rätt att säga vad han vill. Men varför har han kortnummer till alla program i SVT/SR med automatsvar: jag kommer? Givetgvis för att de ”opartiska” redaktionerna gillar hans åsikter.
Lavrov är företrädare för en kleptokratisk diktatur. Att du citerar honom säger en hel del om dig, men det är för grovt att skriva (även för någon frispråkig.)
Greider är en massmedial fjolla, som driver en tidning som inte fanns utan rejält med skattemedel. Det var ju samma med vänstern här i Sverige när Finland anfölls av Sovjet 1939. Finland borde inte ha försvarat sig, landet hade gjort sig fri från kommunismen och vänstern, i Sverige drömde vänstern om ett kommunistiskt Finland som hade spillt över till Sverige.
Eva M
”Ryssland ska inte lägga sig i andra länders affärer”
En enkel fråga på din kommentar….. du menar att varken USA/ NATO / EU och även du lägger sig i andra länders affärer????????
Laddar in …
11
15
Jag dödar inte mina grannar om de tapetserar om hemma med en i mitt tycke ful tapet.
Men hallå, du fattar ändå inget!
Laddar in …
11
8
Du är lustig du, Ryssen angriper ett land utan någon som helst anledning, och du begär att det angripna landet ska tvingas till Eld upphör., för att dom försvarar sig?,
Sen lotsas du inte om Ryssarnas förluster som förmodligen är fler, ni babblar om en ny
världsordning som förmodligen då skulle ledas av ett land som inte kan hålla ordning
på sig själva, och vars enda industri som går på högvarv är vapenindustrin??
Ukraina är en korrupt vasallstat som styrs av giriga oligarker.
Det Ukrainska folket offras i deras krig mot Ryssland.
Det är varken humant eller moraliskt att skicka vapen till Kiev regimen.
Att dessutom tro att dessa stackars människor krigar för våran säkerhet är en ren och skär lögn.
Det är enbart våra politikerna som provocerar fram den hotbilden från Rysk sida som legaliserar vapen/pengar och NATO ansökan.
USA:s inflytande har präglat Ukrainas utveckling sen 50-talet (Aerodynamic).
Jag skrev om det igår.
Värt att nämna är även Julia Tymosjenko (gasprinsessan) som bildade partiet (Faderslandet).
Hon låg bakom ”orangea revolutionen” 2005 (Queen of the Orange revolution”).
Som tack för hjälpen blev hon belönad
2005…… Tymosjenko fick nämligen priset ”Person of the Year of Central and Eastern Europe” enligt det 15:e internationella ekonomiska forumet i Krinitsa Gurska.
Hon placerades på tredje plats i tidskriften Forbes Lista över världens 100 mäktigaste kvinnor 2005 .
Andriy Kyslynskyi som var presidentens biträdande stabschef anklagade henne för högförräderi.
Men den korrupta Tymosjenko klarar sig nog.. Hon var en av de rikaste affärsmännen i Ukraina.
Ett land som inte vågar att låta peroner som har andra åsikter än statsledningens
utan fängslar dem i 30 år ska inte moralisera över andra länders styre, där finns väldigt många oligarker i Ryssland med. Det är inte Ukrainas krig , det är Ukraina som blivit angripna!
Laddar in …
24
10
Håkan
Du kan inte räkna. Vi gick igenom det där förut. Vänd på siffrorna och multiplicera med 2 så hamnar du mer realistiskt utifrån många samlade bedömningar. Då stämmer även förhållandet mellan Rysslands mobiliseringar, tvångsvärvningar och andra rekryteringar, och antalet kvarvarande soldater! Alltså 800.000 neutraliserade (bara 250.000 döda) ryssar och 100.000 neutraliserade Ukrainare.
Dina siffror är rena fantasier och överbevisade redan genom namngivna stupade ryssar. Dream on. 🤡
Laddar in …
15
9
Tony
Dödstalen i Ukraina:
Ukraina: ca 400 000 döda soldater
Ryssland ca 55 000 döda soldater
Håkan
Putin ville inte fredsförhandla. Eftersom det är Ryssland som hela tiden lidit de största förlusterna borde de nog tänka på reträtt snart. Även ryska toppar har börjat prata om att Ryssland omöjligt kan vinna detta krig. Rysslands resurser börjar ta slut men väst har inte givit Ukraina mer än någon enstaka procent av sina militärbudgetar. Ukraina har tex fått massa gammalt daterat material. Stödet till Ukraina kan därför mångdubblas om det skulle behövas. Flygplan är nästa steg. Så länge Putin eskalerar så får Ukraina fler och bättre vapen.
Självklart så skall allt stöd till Ukraina, utom det humanitära, läggas ner.
Ukraina skall tvingas till eld upphör och fredsförhandlingar.
400 000 av Ukrainas soldater har redan dött och nu får det vara nog.
Nazze-Håkan, Ukraina har snart dödat eller slängt ut dina nazistkompisar från sitt land och du tror att de då ska sluta försvara sig?
Det kommer inte att ske förrän rysspacket antingen är tillbaka i sitt egna skitland eller är döda.
Greider har givetvis rätt att säga vad han vill. Men varför har han kortnummer till alla program i SVT/SR med automatsvar: jag kommer? Givetgvis för att de ”opartiska” redaktionerna gillar hans åsikter.
Så gott som alla västländers regeringar tycks ha blivit blodtörstiga stridspittar.
https://nyheter.swebbtv.se/lavrov-vast-har-tappat-allt-sunt-fornuft/
Lavrov är företrädare för en kleptokratisk diktatur. Att du citerar honom säger en hel del om dig, men det är för grovt att skriva (även för någon frispråkig.)
Greider är en massmedial fjolla, som driver en tidning som inte fanns utan rejält med skattemedel. Det var ju samma med vänstern här i Sverige när Finland anfölls av Sovjet 1939. Finland borde inte ha försvarat sig, landet hade gjort sig fri från kommunismen och vänstern, i Sverige drömde vänstern om ett kommunistiskt Finland som hade spillt över till Sverige.
GS
Vad har ditt svammel med Rysslands terror mot Ukraina att göra? Ryssland ska inte lägga sig i andra länders affärer!
Eva M
”Ryssland ska inte lägga sig i andra länders affärer”
En enkel fråga på din kommentar….. du menar att varken USA/ NATO / EU och även du lägger sig i andra länders affärer????????
Jag dödar inte mina grannar om de tapetserar om hemma med en i mitt tycke ful tapet.
Men hallå, du fattar ändå inget!
Du är lustig du, Ryssen angriper ett land utan någon som helst anledning, och du begär att det angripna landet ska tvingas till Eld upphör., för att dom försvarar sig?,
Sen lotsas du inte om Ryssarnas förluster som förmodligen är fler, ni babblar om en ny
världsordning som förmodligen då skulle ledas av ett land som inte kan hålla ordning
på sig själva, och vars enda industri som går på högvarv är vapenindustrin??
Ukraina är en korrupt vasallstat som styrs av giriga oligarker.
Det Ukrainska folket offras i deras krig mot Ryssland.
Det är varken humant eller moraliskt att skicka vapen till Kiev regimen.
Att dessutom tro att dessa stackars människor krigar för våran säkerhet är en ren och skär lögn.
Det är enbart våra politikerna som provocerar fram den hotbilden från Rysk sida som legaliserar vapen/pengar och NATO ansökan.
USA:s inflytande har präglat Ukrainas utveckling sen 50-talet (Aerodynamic).
Jag skrev om det igår.
Värt att nämna är även Julia Tymosjenko (gasprinsessan) som bildade partiet (Faderslandet).
Hon låg bakom ”orangea revolutionen” 2005 (Queen of the Orange revolution”).
Som tack för hjälpen blev hon belönad
2005…… Tymosjenko fick nämligen priset ”Person of the Year of Central and Eastern Europe” enligt det 15:e internationella ekonomiska forumet i Krinitsa Gurska.
Hon placerades på tredje plats i tidskriften Forbes Lista över världens 100 mäktigaste kvinnor 2005 .
Andriy Kyslynskyi som var presidentens biträdande stabschef anklagade henne för högförräderi.
Men den korrupta Tymosjenko klarar sig nog.. Hon var en av de rikaste affärsmännen i Ukraina.
Ett land som inte vågar att låta peroner som har andra åsikter än statsledningens
utan fängslar dem i 30 år ska inte moralisera över andra länders styre, där finns väldigt många oligarker i Ryssland med. Det är inte Ukrainas krig , det är Ukraina som blivit angripna!
Håkan
Du kan inte räkna. Vi gick igenom det där förut. Vänd på siffrorna och multiplicera med 2 så hamnar du mer realistiskt utifrån många samlade bedömningar. Då stämmer även förhållandet mellan Rysslands mobiliseringar, tvångsvärvningar och andra rekryteringar, och antalet kvarvarande soldater! Alltså 800.000 neutraliserade (bara 250.000 döda) ryssar och 100.000 neutraliserade Ukrainare.
Dina siffror är rena fantasier och överbevisade redan genom namngivna stupade ryssar. Dream on. 🤡
Tony
Dödstalen i Ukraina:
Ukraina: ca 400 000 döda soldater
Ryssland ca 55 000 döda soldater
Sök vård Goldberg!
Enligt Tass, som ju är ren sanning enbart för dig, ingen annan tror på dom!
Du är bäst Jesper.
Håkan
Putin ville inte fredsförhandla. Eftersom det är Ryssland som hela tiden lidit de största förlusterna borde de nog tänka på reträtt snart. Även ryska toppar har börjat prata om att Ryssland omöjligt kan vinna detta krig. Rysslands resurser börjar ta slut men väst har inte givit Ukraina mer än någon enstaka procent av sina militärbudgetar. Ukraina har tex fått massa gammalt daterat material. Stödet till Ukraina kan därför mångdubblas om det skulle behövas. Flygplan är nästa steg. Så länge Putin eskalerar så får Ukraina fler och bättre vapen.
Självklart så skall allt stöd till Ukraina, utom det humanitära, läggas ner.
Ukraina skall tvingas till eld upphör och fredsförhandlingar.
400 000 av Ukrainas soldater har redan dött och nu får det vara nog.
Nazze-Håkan, Ukraina har snart dödat eller slängt ut dina nazistkompisar från sitt land och du tror att de då ska sluta försvara sig?
Det kommer inte att ske förrän rysspacket antingen är tillbaka i sitt egna skitland eller är döda.
Per Molin
Var du med och stödde
Gulbuddin Hektmatyar (Hezb-i Islami)
Han var mannen som finansierades av CIA.
Den mest högavlönade mujahideenledare under det sovjetisk-afghanska kriget.
3 miljoner ryska skadedjur har redan dött men det räcker inte. Ju fler ryss-svin som stupar desto bättre!!