Nu räddar vi världen

DRIVMEDELSPRISER. Vi hör då och då svenska politiker som påstår att våra bränslepriser beror på världsmarknadspriset på olja. Det är märkligt att det bara är Sveriges dieselpris som verkar vara beroende av världsmarknadspriset eftersom alla andra länder har lägre priser än Sverige. Ljuger våra politiker och journalister eller…

Globala dieselpriser den 10 januari 2022. Priser i svenska kronor och ören. I Iran kostar en liter diesel 93 ör och i Sverige 20,78 kronor. 22 gånger högre pris i Sverige än i Iran.

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

  • Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
  • Från andra banker konto 8257-933415168

Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

9 thoughts on “Nu räddar vi världen

  1. det besvärande är att Ryssland tar 6.446 per liter och detnär ju ganska nära in i finska viken till höger !! och här kan man tanka biligt med gångbar valuta.
    det är altså konstikt att det inte ligger en tanker utan för slö gränsen och kränger drivmedel från stater som råkar ha rea just nu .
    fan östersjön är ju full med båtar med dubbla v8 or ..
    det är uppenbart att sparka liv i sömniga vitryssarna
    före kriget så låg det pråmmar och sålde brännvin här

  2. Jo orsakerna från de styrande till de höga El-priserna,varierar i de olika EU-länderna.
    Stenbock tror det har med olika fantasier o. deras lögner att göra.
    I 4:e Riket (Deutschland) lägger man skulden på tre olika ting. Först o främst Coronan. Därefter tillkom nyligen Kasackastan ? ,och slutligen på vädret. Det sistnämnda eftersom delar av Riket haft under -10 grader,i några fall senaste tiden !
    Den nye Energiministern MP, (en verklig efterbliven tölp) vill därför påskynda byggandet av Vindmöllor,med ytterligare 50 % ökning !!
    Redan idag förskönas deras landskap söder om Östersjön,med 1000-tals av dessa snurror.

  3. Inblandning av ”miljövänliga” tillsatser i bränslet, kallas reduktionsplikt. (Fånigt namn) Den enda vettiga ”reduktionsplikt”, som svenska folket behöver ta till sig, är reduktion av fånarna i riksdagen. Till en början, ut med 200 st värdelösa, överflödiga och överbetalda pratkvarnar, kan ersättas med ekologiskt tillverkade fågelskrämmor. Co2 avtrycket i området, skulle genast minska.

    23
  4. En helt ovetenskaplig jämförelse eftersom pris och löneläge skatter mm inte är lika i länderna.
    Schweiz medellön 4700 Euro skatt 18%, Sverige medellön 2800 Euro, skatt 33-50%.
    Bränslet är inte bara högt det är ohemult högt!

    26
  5. Dieselpriset i Sverige skulle halveras om alla bio-tillsatser tas bort. Dessutom skulle naturmiljön i världen bli avsevärt renare utan tillverkning av biodrivmedel.

    Det är en ”offentlig hemlighet” att motorförbränning av biodrivmedel är bland det skitigaste process som hittills konstruerats.

    Ändamålen (makten) helgar medlen.

    40
  6. Det är nog inte bara Bolunds jordaxel som har kommit på sne’.
    Det är nog så att allt innanför pannbenet på den mannen har hambat på sniskan.
    Det verkar påläst när en sk expert får för sig att jorden håller på att kantra för att Svensson kör bil och äter kött .
    Det var så illa att han måste mörka sin bil genom att skriva den på svärmor .
    Det är sådana politiska lösningar som gör att förtroendet för politiker eroderar.
    Jag tycker att det är ett maktfullkomligt och mörkbrunt agerande .
    Usch och fy

    37
  7. Allah vet varför skatterna i Sverige är så höga. Hur skulle vi annars klara av att vara världens samvete och en humanitär stormakt? ”Vi” (de godhjärtade) skänker bort allt till allah men till oss själva finns inget .

    Var finns oppositionen mot detta slöseri??

    54

Kommentera