Ung man skadeskjuten i Avesta

BROTTSLIGHET. En skjuten man i 20-årsåldern dök på onsdagskvällen upp på lasarettet i Avesta.

Han är skjuten i låret, men vill inte prata med oss om vad som har hänt, säger Kenneth Johannesson, vakthavande befäl vid polisen.

Mannen har förts med ambulans till sjukhuset i Falun. En förundersökning om grov misshandel är inledd.

3 thoughts on “Ung man skadeskjuten i Avesta

  1. Alla skadeskjutna unga främmande män kommer ska väl få intensivvård framför svenska coronasmittade äldre med lunginflammation. Allt annat vore ju rasism!

Kommentera