INVANDRING. -Pettersson undrar om statsminister Stefan Löfven (S) kommer att bli bjuden till Nobel-festen i år. Jimmie Åkesson (SD) har nekats på grund av sina värderingar av Nobel-kommittén som hänvisat till Alfred Nobels testamente.

-Nu väntar Pettersson på att Löfven (S) ska införa sina ord i praktiken och sedan börja prata om återvandring.
***
Stöd bloggen
Jag tror lika mycket på Löfvens svammel om färre invandrare som lögnerna om europas lägsta arbetslöshet 2020. Hur gick det med det? 3 mån kvar till leverans men han hoppas väl att alla glömt det som sagts tidigare.
Löfvet får prata med morfar om sina nassevärderingar, o sluta sosseskitsnacka o sosseutreda medan landet förblöder
Delcitat
Bråk i regeringen om flyktingar – efter Stefan Löfvens löfte
Under onsdagen besökte statsminister Stefan Löfven Malmö. Till Sydsvenskan och HD berättade han samtidigt att regeringen nu strävar efter att halvera det svenska flyktingmottagandet:
– Vi behöver ha färre asylsökande. Vi måste ha en långsiktigt hållbar migrationspolitik. De som får ja på sin ansökan ska så snabbt som möjligt komma in i det svenska samhället. De ska snabbare få språkutbildning och kontakt med arbetslivet, sa statsministern enligt Sydsvenskan.
– De som får nej på sin asylansökan måste återvända till sitt hemland.
Öppet bråk i regeringen
Utspelet har orsakat ett öppet bråk i regeringen. Flera av Miljöpartiets toppolitiker, bland annat språkröret Per Bolund, fördömer nu Stefan Löfvens utlovade åtgärder och menar att regeringen inte alls står bakom dem.
Slut delcitat
Läs mer på Expressen.se (unvis)
https://unv.is/expressen.se/nyheter/mps-attack-pa-lofven-efter-orden-om-flyktingar
Underligt att hänvisa till Nobels testamente då det borde vara skrivet vid en tid då alla partiers politik borde ge SD all anledning att gå i taket och skicka in kraftfulla protester mot just detsamma.
Han har väl rötter i Nazismen !
[…] publicerad på Petterssons gör Sverige lagom!: INVANDRING. -Pettersson undrar om statsminister Stefan Löfven (S) kommer att bli bjuden till […]
Reblogga detta på ulsansblogg.
Skräcken att SD börjar närma sig och är på väg om i olika opinionsundersökningar gör nu att sossarna får panik och skulle kunna sälja sin mormor till djävulen för att hålla SD stången. Ha ha ha det börjar bli riktigt roligt…….!
Snart börjar alla familjeåterföreningar med samhällsbyggarna som sitter fast i olika läger i Syrien och Irak.
EN sosse har nyligen blivit påkommen med människosmuggling. Då återstår det ytterligare bara tusentals andra….
7-klövern kommer att kunna slappna av för en liten stund, när de vet att strömmen fortsätter.
Undrar just hur många Uigurier som sitter fast i lägrena. De har ju numera fullkomligt automatiskt PUT om de lyckas ta sig till Absurdistan…Efter det tillkommer familjeåterförening ifrån Kina……
Hahaha
Dags för att avskeda Löfven som avslöjad ”Nazist” med ”fel värdegrund” …
Han förtjänar verkligen att själv trilla i groparna han grävt åt tusentals andra oskyldiga människor!!!