I Nigeria,har man en del djur som gillar pengar. Nigeria harAfrikas största ekonomi. Olika djur har dock fått smak för pengar.
När en grupp revisorer nyligen försökte kontrollera räkenskaperna för den” nigerianska examensstyrelsen för offentliga universitet” , kunde man inte redovisa motsvarande US $ 100,000.
. En kontorist rapporterade att pengarna hade blivit stulna från valvet av en orm.
I ett annat fall förklarades en brist på ca 194 600 USD, med att de stulits av apor.
Läs mer om den mycket omfattande korruptionen i Nigeria HÄR .http://theconversation.com/snakes-and-monkeys-are-getting-the-blame-for-corruption-in-nigeria-92779
Är Magdalenas ”lpenningstinna lador” verkligen orm- och apsäkrade?
Fråga henne. Hon kanske har ett helt terrarium hemma.
va då rå?…exakt samma problem i sverige
Stackars ormar och apor tycker en djurvän, vem eller vilka ska vi skylla på i Sverige ?
Snokar och paddor.
Snart i en kommun nära dig
nigerianer har ett grundmurat dåligt rykte i omvärlden
Tänker på utsvältningen av barnen i Biafra.
Nigeriabreven är ett annat exempel på gangsterismen i landet.