Affischer från kärlekskampanj övermålade


ISLAM. En storskalig kampanj lanserad av Köpenhamns kommun mot social kontroll, tvångsgifte och för blandade relationer har utsatts för vandalism. 

På flera ställen i Köpenhamns stadsbild är affischer med en yngre vit man och en yngre kvinna av annat etniskt muslimskt ursprung som kysser varandra övermålade med svart färg. Eller rättare, det är kvinnan klädd med hijab som målats med svart färg. Affischen åtföljs av texten: ”Kärlek är en rättighet”.

Minst fyra av 230 affischer är saboterade.

Läs mer på danska TV2… 

-Pettersson vet inte vem som saboterar affischerna i Köpenhamn men koranen kan vara en ledtråd.

Muslimska män kan gifta sig med kristna eller judiska kvinnor, men inte tvärtom. Muslimska kvinnor får absolut inte gifta sig med ”otrogna” män.

Orsaken till varför det är förbjudet för en muslimsk kvinna att gifta sig med en icke-muslimsk man, är den att en kristen eller judisk man endast tror på sin egen profet(er) och inte på profeten Mohammed (saw) och att den icke-muslimske mannen kommer att blanda sig i när kvinnan uppfostrar sina barn och hindra henne från att ge dem en islamisk uppfostran.

Sådana problem kommer dock inte att uppstå mellan en muslimsk make och en icke-muslimsk hustru. Detta, eftersom om frun försöker lära barnen att älska och tro på sin gud, kommer hennes muslimska make att rätta henne…

Detta eftersom islam respekterar äktenskapliga förhållanden och vill garantera dess stabilitet.

Mer på Islamguiden (engelska)…

Mer på Islamguiden (svenska)…

 


9 responses to “Affischer från kärlekskampanj övermålade

  • Svenne Dufva

    Jag satt med mitt morgonkaffe och tittade runt på islamguiden. Vilket dj-la stolleprov. Om någon känner sig osäker på sin syn på islam, så rekomenderar jag sidan. De visar, i positiv anda, ut det totala vansinnet i den här abrahamitiska ideologin. Låt oss återgå till Frej o Freja.

    Gilla

  • Stenbock

    Inte bara i Köpenhamn,har moralens gräns skärpts sedan arabinvasionen påbörjades. Skrev ju en kommentar om den Gröna kommunisten,en tvåkönad hen i veckan.
    Detta är samma ”Fru Hermann”,som skyddar de inkräktande kriminella niggrarna i en nedlagd skola.50 miljoner kronor har detta kostat i bevakning, under de fem år dessa Bantu`s ockuperat byggnaden.
    Ett av hennes och aktivisternas valparoller,vändes bl.a.mot affischer från H&M.
    Nu fortsätter hon sitt försök,att skuldbelägga de unga modellerna,på olika affischer,för det våld som råder i hennes stadsdelar av Allans gäng.Detta har nu vidare,föranlett ett vykort där hon själv (moralisten i horkvarteren) får posera:

    Behöver väl inte påpeka,att den t.v. på bilden,är den gröna kommunisten !
    Fortfarande har jag svårt att se,om det är en kvinna eller man…

    Gilla

    • Stenbock

      Hade knappt min kommentar nedplitad,kommer det i Berlins stora boulevardblaska BZ, idag ett ingående reportage,kring denna moralens väktare. Vid intervjun var det nedanstående bild,som fick henne att agera. Hon anser inte en radiosändare eller bilmärken, skall pryda sig med kvinnlig fägring.Här kanske t.o.m. ”Mia” har en klar uppfattning ?

      Gilla

      • Stenbock

        När vi nu är inne på betydande ”kvinnliga” politiker i Berlin med omgivningar,vill jag inte hemlighålla en av de ”svaga könets” representanter.
        En av de tusental som valdes i söndags,var denna Sossarnas representant på bilden.Denna dam,anser att östra delarna av landet svältes ut,av Väst-tyskarna och vill därför snarast ha en utjämning,av levnadsförhållanden !
        Bild från BZ:

        Gilla

      • Joy

        Kan inte män se på en bil utan den ska säljas med tuttar? Barnsligt att göra kvinnor till objekt, sexism och rent snusk är det! Så tycker Mia så, så håller jag med. Män är som fåniga 14- åringar hela livet, uppenbarligen!

        Gilla

  • Joy

    Den som gifter sig med en muslim riskerar liv och lem. Så varför ska sådana affischer upp? Det borde vara varningstexter på dem istället för pussar och gos!

    Gilla

    • Nog Nu

      Det passar inte så bra in i Kalergiplanen med varningstexter för den rasblandning som Kalergiplanen förordar!
      Därför varnas det inte för farorna med dylika relationer!

      Undersök istället vilka som ligger bakom planschernas tillkomst, vilka tog beslutet, vilken reklambyrå har använts, vilka projekt har dessa reklambyråer gjort tidigare, vilken etnisk sammansättning har dessa reklambyråer/deras ägare. Ställ alltid frågorna, varför, vilka tjänar på detta?

      Gilla

      • Mr Q

        Skulle tro att de företag som använt kvinnlig fägring på affischer,årskalendrar o.dyl.,sedan så länge jag kan minnas.
        I varje fall kastar inte sådana storbolag som Mercedes,H&M, C&A,IKEA,m.fl. pengar i sjön !

        Gilla

      • Nog Nu

        När de stora kedjorna använder sig av rasblandnings-propaganda i sin marknadsföring finns alltid risken att de alienerar oss som blir totalt vansinniga av dylika tilltag, bojkotter har startats för mindre!
        Jag har väldigt svårt att se att det ligger någon affärsmässig lukrativ tanke med dylik reklam, antagligen får dessa betalt från annat håll som täcker förlust från bojkotter!

        Gilla

Kommentarer granskas inte före publicering. Det innebär att den som skriver en kommentar själv ansvarar för kommentarens innehåll. Den som skriver kommentarer ska följa svensk lag. Kommentera gärna, håll god ton och var artig, hota aldrig, använt sunt förnuft. Tre eller fler länkar innebär att kommentaren ställs i kö och måste vänta på godkännande.

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: