Är åtalet mot Kent Ekeroth (SD) politiskt?

INRIKES. Åtalet mot Kent Ekeroth är inte bra för Sverigedemokraterna, oberoende av om han fälls eller frias. Fälls han för ringa misshandel i tingsrätten kommer domen sannolikt överklagas till hovrätten så det kan säkert dröja kanske till efter sommaren innan någon dom vunnit laga kraft. Den publicitet som detta ger är tyvärr väldigt negativt för Sverigedemokraterna.

Jag anser rapporteringen i media knappast är objektiv, utan den är fruktansvärt ensidig och vinklad. Hyenorna inom media vädrar morgonluft och en förhoppning om att hatobjektet Kent Ekeroth skall få lämna både riksdagen och Sverigedemokraterna.

Jag har inte sett en enda rad i vare sig DN, Expressen eller Aftonbladet om alla de fall Kent Ekeroth blivit ofredad på stan eller på krogen och dessutom hotad till livet. Sveriges Radio glömmer också bort detta, detsamma gäller SVT. Det finns ju ett antal domar där personer blivit fällda för ofredande och hot mot Kent Ekeroth

Detta omnämns inte överhuvudtaget av svensk medieelit. Det visar på ett väldigt tragiskt sätt hur politisk korrekt och sjukt vinklat media uppträder.

”Kent Ekeroth har i förhör berättat hur han, efter att ha blivit nekad inträde på nattklubben Solidaritet, avvek från entréområdet för att bege sig hemåt. I samband med detta passerade han en grupp människor som stod i kö för att komma in på klubben. När Kent Ekeroth passerade gruppen skreks glåpord och det gjordes gester mot honom. Detta skedde i sådan omfattning att två livvakter från Säpo, som hade ansvaret för Kent Ekeroths personskydd den aktuella kvällen, tvingades ingripa mot en person.”

Ovanstående är från Thoralf Alfssons blogg, läs vidare HÄR…

I förundersökningen står, bland annat: ”På väg ner dit ser jag en entrévärd från Solidaritet som är i upplösningstillstånd och står och skriker åt Ekeroth då ”kom då din fitta” …ja… ”din jävla fitta, stå inte och göm dig bakom dina Säpo-vakter” helt vansinnig! så jag puttade bort honom och skriker åt honom att inte närma sig.”

Den manliga målsägaren är Elias Sahlin som lär vara en duktig sångare, i DN säger han ”...Jag hatar normer. Jag försöker beskriva det vackra i att bryta upp från något gammalt och förlegat. Den har en politisk sida…”

 

”– Jag kommer från en vänsterfamilj. Min morsa sjöng progglåtar och gamla kamplåtar för mig istället för vaggvisor. Hon predikade om människors rättigheter. Ju äldre jag blev desto har jag engagerat mig. Jag har blockerat sverigedemokrater från att komma in på skolor. Det finns mycket som är skit i samhällets strukturer. Patriarkatet, till exempel, ingen gynnas av det…”

Den manlige vännen till Elias Sahlin vid klubben Solidaritet var efterlyst och omhändertogas av polisen på plats. 

 

Sahlins kvinnliga vän, Matilda Bibb, som också vittnar mot Kent Ekeroth läser enligt sin Facebook genusvetenskap på Södertörns högskola. Hon har även fått diplom från Afrosvenskarnas riksförbund för hennes exeptionella insatser. Hon har bland annat samlat in pengar till Black Lives Matter-rörelsen. Vad hon har för politiska åsikter kan ni gissa lika bra som jag. Här finns hon på Twitter och här på Facebook.

-Pettersson har tittat lite i den 163 sidor långa förundersökningen – Stockholms TR B 15380-16 aktbil 6 – och undrar varför inte åklagaren slängde anmälan i papperskorgen. Detta tillsammans med inrikesminister Anders Ygemans uppträdande och hat mot Sverigedemokrater får mig att tro att åtalet är politisk…vänsterpolitiskt…

I går tyckte jag Jimmie Åkesson gjorde rätt som petade Kent Ekeroth, idag menar jag att SD-ledaren borde ställt upp på Ekeroths sida, han sviker än en gång sina sympatisörer…

matilda_bibb

Medias_rapportering

 

37 thoughts on “Är åtalet mot Kent Ekeroth (SD) politiskt?

  1. Haha, ni är så jävla dumma i huvudet. Klart som korvspad att Kent är skyldig. Hans polare hjälper inte direkt, snurrigare berättelse vid ett förhör har man sällan sett! Hysteriskt rolig.
    Stjärnan säger tom till snuten ”vad än Kent säger sig ha sett så har jag sett detsamma”
    Sen att Kent helt plötsligt minns ett ”dödshot”. Jo visst.
    Skyldig, lätt.

  2. Kent är i mina ögon den sista tvättäkta Sverigedemokraten som är kvar i partiet. Han är inte PK utan är SD:are uti fingerspetsarna. Ledsamt att de andra inte hjälper han.
    PS röstar säkert för en uteslutning för vi vet ju vem som bestämmer där

    • Oberoende av om domen blir rättvis eller ej så tror jag Ekeroth bort från SD kan ge fler SD-röster. Den krassa verkligheten är att ”tvättäkta Sverigedemokrater” är ett av de största hindren för partiet att växa.

  3. Det svenska rättsväsendet tycks, av regimen, ha omvandlats till ett politiskt instrument att användas mot oliktänkande. Så totalt korrumperat och genomruttet har Sverige blivit! När företrädaren för Sveriges advokater därtill öppet gått ut med att hon ser ner på stora delar av Sveriges befolkning som ”råttor”, kan ingen känna sig säker längre…
    Detta leder naturligt till tankar om Stalin, NKVD och politiska utrensningar. Samtidigt sitter nu Bonnierfamiljen på Djurgården och frossar i lögnspridande och ondska. Så även övrig hatmedia. = Rena julafton för dessa sanningsrevisionister! (styrda ifrån Wall Street).

    Allt detta har faktiskt stora likheter med ”Dreyfusaffären”; https://sv.wikipedia.org/wiki/Dreyfusaff%C3%A4ren (en politisk rättsskandal i Frankrike i slutet av 1800-talet).
    Kent Ekeroth är den enda politikern idag med en utvecklad hjärna, vilket gör de lågbegåvade så rädda för honom. Vad gäller fakta och argument tycks ingen kunna slå honom. Sveriges framtid beror på rakryggade och kloka politiker som honom…

  4. Troligen order från Justiedepartementet att detta ska vara prio 1. Alltså en helt politisk rättegång som liknar diktaturländer.

    • Klart är ju att han som vilken annan människa som helst skulle dömas OM han vore skyldig. Nu är det så att han är SVERIGEDEMOKRAT så det är därför som hatmedia och 7-klövern vill döma honom för något som dom hittat på.
      Vi Sverigedemokrater är evigt trötta på att det andra partiet tillsammans med Svensk media skall hata oss utan att dom vet varför.

  5. Det är smått korkat av Kent Ekeroth att ge sig ut på stan i fyllan och provocera personer som kommer att ta varje tillfälle till att kompromettera honom när en chans uppstår.
    Dessutom så är det nog Sveriges dyraste krogrundor med full bevakning av säpovakter som han kunde bespara oss skattebetalare.
    Om Sveriges halva bilpark eldades upp och det var hundra skjutna i gängkrig en helg så skulle det få mindre uppmärksamhet i media än Ekeroths lilla bråk i krogkön.
    I pkmedia så kommer Ekeroths fyllebravader att vara större katastrofer än något annat. Nog lika odödligt som järnrör.

  6. Jag tror att det är till stor del politiskt!! Sådant här brukar väl läggas ned om det inte syns några märken eller andra skadetecken!!?? Förstår att han vill vara ärlig, men han skulle inte ha erkänt sitt slag!! TokvänsterAporna erkänner väl ALDRIG något!? Och vi får inte veta hur det gick med hans motanmälan!! Jag tycks ha ett sorts Censur- och propagandafilter i hjärnan, vet inte var det kommer ifrån, kanske medfött!? Vad jag däremot vet är att det blir fullt och igensatt och måste ”bytas” oftare och oftare……….

  7. Men det kan också vara så att det blir ytterligare en Spik i den
    oärliga Sossekistan, fler och fler får upp ögonen för all den
    smuts som solkar ner Sossepartiet.
    Skitstöveln Anders Ygeman som Thoralf berättar om från
    sin egen tid i riksdagen, en figur som inte ens hade begrip
    att hälsa vid något tillfälle, det är sådana skitstövlar som
    befolkar det partiet idag, och det hoppas jag att väljarna
    upptäcker mer och mer.

    • Idag är det nejlikornas tur. Varje rumän har fått minst en vit nejlika i handen. Vit färgen symboliserar en aktion från folkets sida att rensa bort Dragneas svar till en grupp schweiziska journalister – han sade att rumänernas protester är ”bullshit”. Han nekade att han skulle ha uttalat sig på det viset, men journalisterna konfronterade honom med inspelningen !! I Sverige säger man inte så, utan ”käbbel” (ett finare ord !!)

  8. Klart att åtalet är politiskt! Ingen som helst tvekan!
    Först en politiskt provokation som sedan följs av ett åtal och ev. rättegång.
    Sverige har i dag många politiska fångar och i och med nya påhittade låtsaslagar hela tiden så ökar också antalet åtal och även fängelsedomar!
    Ett Skandinaviskt Nordkorea är skapat!
    Jag skäms för Sverige!
    JR

  9. Elias Sahlin? Hmm, kan han möjligen vara släkt med en annan
    icke ärlig och rumsren person med samma efternamn??

  10. TVR direktsänder från Victoria torg där barnen står utanför regeringspalatset med små flaggor i händerna, ballonger i flaggans 3 färgar, sjunger nationasången och svarar spontant på journalisternas frågor. Även småbarn är där på pappas axlar. En stor del deltagarna tog med sig sina små hundar som de håller i armarna. Det är soligt och plusgrader. Bilder utan like, vilken känsla ! Ligisterna sitter på häktet – hela 79 stycken, men många sprang iväg och gömde sig innan gendarmerna hann få tag i dem.

      • forts.
        Det ser ut att PSD börjar backa. PSD-ledaren Liviu Dragnea just lämnade ett transparent budskap: att han inte vill bli orsaken till ett splittrat land, att han kan tänka sig gå demonstranterna till mötes. Han fick inte tillräckligigt med sympatiserande deltagare i en motdemonstration …

  11. Jag har en närstående som arbetar inom restaurangrörelsen. Han blev utan att ha provocerat slagen av en kund i ansiktet, Det var faktiskt kunden som var den som felade enligt vittnen innan slaget kom, då av kollegor och vakter. Blodvite uppstod och senare visade det sig att två tänder satt lösa. Utredningen lades sedan ned av polisen. Så jag anser att vi inte är lika inför lagen.

  12. Håller med dig, Pettersson, till 100%. Jimmie borde nog påpeka de fall när Ekeroth var attackerad och hotad till livet. Många politiker i andra partier har inte ren mjöl i påse heller. Definitivt borde man värna om sina egna och påpeka att det hela förvandlas till ett politiskt drev. Det vore synd att förlora så kunnig och engagerad politiker som Kent.

Kommentera