BROTTSLIGHET. En polis har skottskadats vid polisstationen i Albertslund i västra Köpenhamn. ”Vi har haft en skottlossning vid polisstationen”, bekräftar Köpenhamnspolisen.
En polisman uppges vara skadad. Det är oklart hur svårt skadad han är. På platsen pågår en massiv polisinsats, där både uniformerad och civil polis deltar, beväpnade med automatvapen. Alla obehöriga avlägsnas från området.
En man har gripits av maskerade poliser, uppger en butiksägare som blev vittne till gripandet, rapporterar Ekstrabladet. Det gripandet uppges ha skett på Roskildevej i Taastrup, som ligger i närheten av Albertslund som är en kranskommun till Köpenhamn med c:a 30000 invånare.
http://www.sydsvenskan.se/2016-12-07/den-skjutne-polismannen-har-avlidit
mitt barnbarn är POLIS I SKÅNE vilket helvete att vara polis idagsläget
skåne ÄR SÅ trasigt pgr av allt insläpp av JA NI VET !
Kan detta vara skotten i Sarajevo.