Reinfeldt: Mina hjältar är Jimmie Åkessons fiender om kravallerna i Husby

Minns ni? Det är 3,5 år sedan det brann i Husby och det brinner fortfarande i hela vårt land…Det lät på Reinfeldt och det låter från Löfven som det är Åkessons fel men jag undrar jag…

13 thoughts on “Reinfeldt: Mina hjältar är Jimmie Åkessons fiender om kravallerna i Husby

  1. Har just hört detaljer på PRO-tv om mutfallet: kvinnliga domaren tog emot mutor på 195 000 euron från 3 individer – Borcea, fotbollslagsägare och Becali bröderna, promotorer. ’Dealen’ handlade om överflyttningar av fotbollsspelare.

  2. När ska svenska politiker dras till ansvar på riktigt ? En drös rumänska ex-ministrar sitter i fängelse dömda för korruption och maktmissbruk. Nyligen fick en kvinnlig domare ett straff på 5 år och 6 månader för att ha tagit emot mutor.
    För att inte nämna mängder av affärsmän (miljonärer !) anklagade för förskingring, mutor, bedrägeri m m. Många är redan i finkan och flera sitter på anklagades bänk i rättsprocesser.
    När tänker svenska folket ta tjuren vid hornen ?

  3. ja, Fredrik, bra jobbat! Och vilket maffigt intryck du gav kidsen i förorten f.ö. Nu har det gått några år, förvisso, men du är ingalunda glömd. Bredvid planscherna på Scarface och Zlatan så är du fortfarande porträtterad i A3-format i de flesta pojkrummen, runtom vårt avlånga land. Legenden om Fredrik den modige och storsinte förs än idag vidare från höghus till höghus. I framtiden kommer en byst, tillverkad i sten, givetvis, att pryda torget i de mest utsatta områdena i riket. Tänk om det fanns fler som du, vilket paradis!

    • Är Jordan ironisk? Vet inte eftersom jag aldrg varit eller komma våga mig in i ett utanförskapsområde. I filmsnutten konstateras att Fredrik är en skicklig demagog och Jimmie svarsretorik är mycket god.

      Problemet med Fredrik är att han är frälst som en marantapräst för den liberala globalismen där alla är lika värda utan dom som är mest värda, Soros och Ban Ki-Moon, Fredrik m.fl. inom kapitalet respektive politik (FN ät politik). Dessa herrar tror att alla människor kan styras av alla lika människors lika värde.

      Nej Fredrik sök dina rötter. Någon i Afrika kan bli som du men inte alla. Nelson Mandela står därför över dig och alla de dina för han var folket det viktigaste. Inte makten och silverpenningarna!

  4. Det förekom ju bara en bråkdel grova brott i Sverige före tokskallen Reinfeldts intåg i regeringen. Efter hans ,människofrånvända politik är det så att det begås lika många grova brott om dagen idag somd det gjorde om året före hans is politik.

      • Har inte skrivit färdigt:
        D (Directia) N (Nationala) A (Anticoruptie)
        Laura Codruta Kövesi, generalåklagare, 43 år gammal, leder DNA med järnhand och rättvisa, fick riktigt stora ’fiskar’ på kroken. Internationellt erkänd, fick utmärkelser och medaljer från flera länder – även Sverige !!!! LOL !
        Hon är verkligen en lång, snygg och duktig jakthund !!

    • Jag fattar inte riktigt de flesta inläggen men finns det verkligen någon som beundrar Reinfeldt, det han har gjort och konsekvenserna av hans verk?
      Jag trodde på honom en gång ……? kan nu inte förklara varför.

      Vi fick en invasion av muslimer i vårt fosterland!
      Vi fick hela områden där sharialagar gäller!
      Vi fick enorma utgifter som kommer att påverka vår pension!
      Vi fick en enorm kriminalitet!
      Vi fick massor med våldtäckter!

      Alla muslimer är muslimer!
      Jag är rädd!

  5. Politikerna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att man kan kan göra om Sverige till en global socialbyrå utan att medborgarna reagerar. – Anonym

    • Tänk så många miljarder Sverige hade haft i statskassan i dag om idioterna i 7-klövern hade lyssnat på SD från början.
      Nu när det är 12 år för sent så har alla andra partier tagit efter SD och kör deras politik fullt ut. Märk väl! Utan att kallas för nazister, fascister eller något annat klämmigt.

  6. Undrar om Reinfeldt blivit undersökt av någon psykiatriker?

    Stalin undersöktes av en psykiatriprofessor som konstaterade att Stalin var en grav psykopat. Professorn blev arresterad dagen efter.

    Reinfeldt är en mycket verklighetsfrånvänd och störd människa, i stort behov av vård, kan ingen förbarma sig och ge karln en salva.

    • Den psykiatriker som undersöker R och inte finner något avvikande är förmodligen inte heller vid sina sinnens fulla bruk?

  7. Det enda jag minns av Reinfeldt är att när en Sverigedemokrat blev misshandlad sa han ”även om jag tar avstånd från allt våld är det inte konstigt att det sker när man har sådana extrema åsikter” och det kommer jag aldrig att glömma.

Kommentera