Knivhögg 9 personer i köpcentrum

Uppdatering: IS har tagit på sig detta dåd och förövaren, Dahir Adan var Somalier

I Minnesota gick en man bärsärkargång  med en kniv och högg ned 8 människor innan en ledig polis sköt honom. Om det är ett terrordåd är inte klart ännu så länge. Det hände vid 20-tiden lokal tid så  för c:a 4-5 timmar sedan vår tid. Ingen verkar ha dödliga skador. 

minnesota

Reuters

3 thoughts on “Knivhögg 9 personer i köpcentrum

  1. Som det ser ut just nu, verkar det som våra poliser förlorar kriget mot muslimerna.
    Muslimerna är många fler och bättre organiserade.

  2. ”The off-duty police officer who shot the suspect was from a jurisdiction outside of St. Cloud, Anderson said. He would not say which agency employs the officer.”

    Om Obama och Clinton fått som de velat hade förövaren lungt kunna fortsätta hugga ner folk till dess att den lokala polisen hunnit fram. Jag tror dock att den lokala amerikanska polisen har bättre täckning jämfört med polisen i exempelvis Jämtland, Lappland och Västerbotten.

Kommentera