Lite OT kanske, men ändå värt att notera.
Jag har precis njutit av damlandslaget i fotboll och deras kross av Moldavien i EM-kvalet.
Noterbart är att samtliga damspelare sjöng med i nationalsången, inklusive de på bänken. Bland de som sjöng var planens bästa spelare, Kosovare Asllani, född i Sverige av föräldrar från Kosovo.
Lika noterbart är att ingen av herrspelarna med rötter i andra länder tar en enda ton när Nationalsången spelas inför matcherna. Zlatan, född i Sverige av föräldrar från Bosnien och Kroatien, är en av dem som inte rör en min.
Heder Kosovare.
Noterade också detta och blev förvånad.
Zlatan sjunger i Volvoreklamen. Betalt.
Detta visar var hjärtat finns.
Rötter är viktigare än de som gett skydd en gång i tiden.
Behöver inte vara fel, men man kan då ställa sig frågan om allmän värnplikt skulle införas. För vem kommer dessa kriga?
Inte lätt med mångkultur.