16 thoughts on “Ett spännande yrke, Polis i Paris

  1. Spyan utanför hotellet som låg kvar där under de fem dagarna jag bodde där sammanfattar hur trevligt man kan ha det i Paris…

    Nej som sagt. Paris ger jag 1/10 baguetter i rövhålet.

  2. Parissyndromet är en psykosomatisk sjukdom som kan orsaka snabba hjärtslag, yrsel och hallucinationer vid Parisbesök. […]

    Fenomenet beror på en extrem kulturchock när en idealiserad och romantiserad föreställning om Paris möter upplevelsen av oartig och ohövlig servicepersonal, smutsiga gator, språkförbistringar och andra kulturella skillnader.

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Parissyndromet

  3. Fransmän är betydligt otrevligare och arrogantare än folken i grannländerna. Dem har också en dålig känsla för service, alla som varit i Frankrike kan hålla med om alla de sura servitörerna.

  4. Om man inte ens använder sina tjänstevapen vid en så sjukt allvarlig grej som mordförsök på polis, ja då SKALL man inte vara polis och man får skylla sig själv. Jag hade använt vapnet bra mycket tidigare kan jag lova och dessa mördare hade legat i sina egna blodpölar på gatan, det kan jag garantera. Att polisen efter dessa terrordåd inte har automatvapen är ju bara sjukt. Detta klippet gjorde mig helt vansinnigt förbannad.

  5. Fransmannen är arroganta & inskränkta
    Kvinnorna kan se kåta ut- arroganta , långsamma ,slöa ,sävliga,
    frankstalande

    Något måste ju seriöst vara fel i huvudet på dem?
    Vad har de åstadkommit som gör att de kan vara så självbelåtna?

  6. Undrar hur det gick för dom? Såg aldrig att de hoppade ur bilen? Då hade de blivit slitna i stycken av pöbeln.

  7. Undrar om poliserna i bilen var obeväpnade? Hade de vapen hoppas jag att våldsverkarna i filmen inte lever längre.

Kommentera