Kritiken hopar sig mot den franska regeringen efter att president Francois Hollande tilldelas landets högsta medalj till Saudibarbariens kronprins, Mohammed Bin Nayef. Amnesty International har fördömt Hollande på sociala medier för att han gett ”Legion d’Honneur” till Saudibarbariens Inrikesminister under dennes senaste besök i Paris. Han fick den för sina för sina insatser i kampen mot terrorism och extremism.
Legion of Honor to an arab?!
France, France, for God’s sake.
Hur mycket blod behöver den rödvinspimplaren på händerna innan han fattar att utrikesblondinen har haft rätt EN gång.
Hollande är socialdemokrat, mer behöver inte sägas.
Det finns inte mycket som talar för att medaljer och titlar tilldelas mänsklighetens yppersta representanter.
Sett till de politiska prestationerna hos t ex Reinfeldt och träffsäkerheten hos t ex Dan Eliasson faller denna kronprins väl in i mängden. Han sticker inte ut på något sätt. Vilket deras enda önskan är?