Apropå Aftonbladets IQ artiklar

AftonBlaskan har ”uppmärksammat” att några anställda i sjukvården skrivit kommentarer på bland annat Avpixlat  där de framfört fakta om vissa av våra invandrargruppers IQ värden. I AftonBlaskans värdegrund verkar inte kontroll av källor och fakta vara nån stor grej, speciellt inte om fakta inte stämmer med deras ”PK verklighet”!

En som inte var rädd för att påpeka att Stockholmarna är smartare var moderaternas nuvarande partiledare:

Hennes utsaga verifieras ju väl av statistik från Värnpliktsverket som värnpliktsverket utförde åren 1983 till 2004  och som kan laddas ned från Dagens Nyheter !

I toppen på DN Listan återfinns Stockholmsregionen

År            1983     1986   989     1992   1995   1998    2001  2004  Viktat Medel
Danderyd   6,25    6,30    6,37     6,05   6,20   5,81     6,19    6,39    6,20
Lidingö       6,13    5,86    5,84    5,83    5,76   6,01     5,64   5,90    5,88
Täby            5,82   5,85    5,74     5,91    5,87   5,66     5,99    5,72     5,83
Lund           5,86   5,70     5,48    5,81    5,91   5,61      5,97    5,75     5,75

I botten på listan är det mer ”längre till Stockholm”.

Pajala               4,82   4,61    4,25      4,48    4,66    5,77    3,83     4,73    4,55
Bjuv                 4,92    4,83   4,24      4,32    4,33    4,18   4,84      4,63    4,54
Jokkmokk       4,38   4,47    4,45      4,66    5,10    4,67    3,81     4,58    4,50
Filipstad          4,48   4,81    4,41      4,54     3,97    4,75   4,36      4,26    4,49
Ljusnarsberg  4,24   4,67    4,80      4,18     4,32    4,46   3,78      5,17     4,49
Haparanda     4,42    4,48    4,27      4,65     5,06    5,05   3,29      3,82    4,41
Överkalix        4,65    4,48    4,07     5,04     4,82    4,19    4,31       3,17   4,39

Av de större städerna sticker Södertälje ut med en påfallande låg placering, tia från slutet i en lista på 287 kommuner.

Södertälje 4,86 4,90 4,55 4,47 4,55 4,51 4,56 4,15 4,58

När det finns så stora skillnader inom Sverige är det kanske inte alltför djärvt att även tro på att det även kan finnas väsentliga skillnader mellan människogrupper som levt under helt olika förhållanden under tusentals år?

11 thoughts on “Apropå Aftonbladets IQ artiklar

  1. Härligt att få det bekräftat, det vi, Södertäljebor noterat sedan invasionen från Balkan.
    Dock har de IQ nog att ”tjäna pengar”, vilket man kan se vid en resa runt i ”slottsförorterna” runt Södertälje.
    Lågt IQ gynnar kanske förmågan att ”tjäna pengar”?

    • Har noterat att de många entreprenörerna i Södertälje är ”streetsmart” vilket inte nödvändighetsvis har med intelligens att göra. Bara en total avsaknad av etik och moral.

  2. Aftonhatet har fått tag i en person som yttrat sig under pseudonym i Avpixlat och Fria Tider år 2012. Det har skett genom ”Researchgruppens” kriminella metoder.
    Nu förföljer Aftonhatet så att de försöker få honom att bli av med sitt jobb som överläkare.

    EXPO + ”RESEARCHGRUPPEN” + AFA + ANTI-SVENSKA ETABLISSEMANGET SAMARBETAR!

    http://pbs.twimg.com/media/CcViPlW4AUhl-c.jpg

  3. Nu anklagar dom SD för judehat ,,tar påhoppen aldrig slut ,,jag har aldrig hört en SDare säga något illa om judar ,,tvärtom det är den arabiska importen som står för judehatet i sverige och så våran utrikesblondin Margot ,,lögnerna tar vist aldrig slut ,,dom kommer att hitta på lögner ända in i det sista ,för att efter regeringsskiftet förpassas till arbetslöshetskassan

  4. Man skall inte skriva ”getknullare” på en tidning som läses av barn och ungdomar också. Då har man dåligt IQ

    Med fler ”flyktingar” blir vi ännu dummare.

  5. Man kan undra över vilken iq medarbetarna på Aftonslasken har. Om man betänker vilken totaldynga dom skriver om dag efter dag.

  6. Överkalix får man peka ut.
    Somalia får man inte peka ut.

    Lägg ner Mensa.

  7. IQ på denna skitblaska verkar tom ligga under somaliernas. Hat,lögner, drev,censur är ju deras specialité.

Kommentera