Ett varmt välkomnande av flyktingar i Sverige

INVANDRING. Snegh och Feven är glada barn, de är tillsammans och känner sig trygga igen. Deras föräldrar är från Eritrea. Familjen hittade skydd i Sverige, och det finns en annan anledning till att vara glad, temperaturen har stigit från minus 40 till minus 20.

Här är vi ovanför polcirkeln i en liten svenskt by som heter Riksgränsen. Närmaste stad ligger två timmars bilfärd över frusna vägar bort. Strunt i det, flickorna älskar vintern i Europa…

Euronews

4 thoughts on “Ett varmt välkomnande av flyktingar i Sverige

  1. Jag delar ingen som helst glädje med de här människorna, jag och andra svenskar betalar till afrikaner, varför ?
    De ska stanna i Afrika och bygga upp sina samhällen där !

  2. Jag står INTE bakom detta varma välkomnande. Detta har jag INTE gjort de senaste 40 åren och kommer ALDRIG att göra det.

  3. Klart att de ser glada ut, Socbidraget betalas väl ut strax, så att det kan skickas hem för att göra ännu fler släktingar glada, så att de kan ta sig hit och snylta ännu mer. FY FAAAN 🙁

Kommentera