ISLAM. Arbetet mot våldsbejakande islamistisk extremism är numera ett prioriterat arbetsområde för Kriminalvården. Framförallt handlar det om att försöka förhindra rekrytering och radikalisering på svenska anstalter i framtiden.
Kriminalvården utvärderar nu sina arbetsmetoder när det gäller att förhindra radikalisering.
– Vi har höjt prioriteten för vi tror att vi kommer få fler klienter med den problematiken. Det räcker med att ett fåtal är farliga för samhället, de som kan tänkas begå terrorbrott. Det är därför vi måste prioritera det här, säger Per Westberg som är säkerhetsdirektör på Kriminalvården.
-Pettersson undrar hur det ska gå till. Kriminalvården har i många år varit förbjuden av regeringen att registrera etnicitet och religiös tillhörighet. Så bara att prata om det är ett lagbrott eftersom det bara finns svenskar utan religiös tillhörighet…
Alla polisens resurser på alla områden tycks gå till islam.
Efter som muslimer lider av en psykosocial sjukdom, borde behandling för att bota dem från denna vara en självklar del av Kriminalvårdens vård.
Avislamisera dessa. Gör man lämpligast genom att belysa vem Mohammed var och han fick sina idéer, vad han gjorde, shia-sunni motsättningarna. Koranen är en förfalskning efter som verserna är omkastade. Annars hade ingen trott på Koranen.
Tror man på att en ängel Gabriel gett Mohammed skrifterna?
Lång väg. Inga imamer i fängelserna!