INVANDRING. En rektor på en skola i Milano, Italien har infört nysvenska traditioner och förbjudit julsånger i sin skola i mångkulturens namn. Det fick Italiens premiärminister Matteo Renzi att reagera ”Julen är mycket viktigare än en rektor som är provocerande” sade premiärministern och fortsatte ”Om han tror att han främjar integration och samexistens på detta sätt, verkar det för mig som han begått ett mycket stort misstag.”
Läs mer på The Guardian
-Pettersson säger att det var skillnad på Sverige och Italien…och framförallt på statsminister och premiärminister…
Det måste vara väldigt ovanligt att en italienare uppför sig på så vis och vill förbjuda julsånger.
Matteo renzi borde få en heders utmärkelse av högsta grad för sitt uttalande samt en ansenlig summa pengar som belöning för att han har Sivilkurage att stå för våra värderingar.