"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser." – FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, artikel 19
Jag har vuxit upp med ansvarskännande föräldrar och jag är evigt tacksam till de för det.
Mina föräldrar ansåg att deras ekonomi inte klarade av fler barn, de hade dessutom andra intressen än att föröka sig, barnbidraget sparade de till mina studier, så mina studieskulder blev minimala……………….min undran är, (många av deras vänner resonerade i liknande banor) varför var de så annorlunda ………….kanske att de hade ”ett stängt hjärta” och en fungerande hjärna……………..de kände ett gigantiskt ANSVAR !
Och ingen av dessa ”tänkare” lyckades att ta sig till Sverige.
Då får du förklara varför Iran idag ser ut som det gör……………………………..kan det bero på muslimer !!!
Laddar in …
Lena, Iranier boende i Sverige.
Laddar in …
Finns säkert en del iranier som är helt anpassade i Sverige……………men frågan kvarstår …………….behöver vi …………utifrån . Nej jag tror inte det.
Laddar in …
Lena…Du fick en tumme upp….Det finns naturligtvis mycket bra Iranier här i Sverige MEN det har ingenting med massinvandringsvansinnet att göra!
Laddar in …
F.d . Socialdemokrat
Det fick du också och jag instämmer. Massinvandringen är helt sjuk och fullständigt galen, arma Sverige !
Laddar in …
Lena: hade du haft syskon så hade se varit resurs för samhället. Vi hade inte behövt ta in en massa människor om vi hade haft tillräckligt med folk i detta land. Med all respekt för dina föräldrar men det e inte ansvarstagande utan tvärtom.
Visst är det så. Det kommer raketforskare i en rakets hastighet. Men en sak kan jag inte förstå! i början av 80-talet har utbrutit en mycket allvarlig konflik i Polen! Europa var beredd att ta emot dessa politiska flyktingar förutom Sverige. Vill påpeka att de flesta var ytterst välutbildade och ändå vägrades uppehållstillstånd. Många har fått en fristad i andra europesiska länder och har blivit en tillgång för samhället.
Idag tar emot Sverige utomeuropesiska invandrare och detta betyder en fruktansvärd konsekvens för hela samhället och ursprungsbefolkningen. Själv invandrare och har haft ytterst bra insyn i denna absurda invandringspolitiken.
Jag har försökt förstå logiken i detta. Det enda jag har kommit fram till att de som styr/styrt Sverige har ett extremt hat mot svenskarna och mot hela samhället i sin helhet.
Hatet skapar även en identiteslöshet. Alltså en identitetlös tar emot andra identitetslösa. Det leder oftast till inbördeskrig!
Hej…Bra kommentar! Denna vansinniga politik började med Olof Palme….-Att ta emot bidragsturister är lika med ytterligare en ”socialist” röst!
Kortfattat! Det är absurt att ta emot människor vi inte har någonting gemensamt med MEN SOCIALDEMOKRATERNA HAR SETT DET SOM SÄKRA RÖSTER!
Bidraget från Försäkringskassan = en röst på S eller 7klövern!
Palme vurmade för chilenare som visade sig vara en kraftig missbedömning. När jag kom till Sverige i början av 80-talet har chilenare var överrepresenterade i brottsstatistiken.. Media fungerade relativt bra och min källa är vanliga dagstidningar.
Så Palme har gjort samma felbedömningar som nytidens Politiker.
Deras sjuka hjärna är fulla av ideologier som inte fungerar praktiskt.
Det behövs en riktig folkbildning. Människor måste lära sig att ideologier har ingenting att göra med verklighet!
Att se verkligheten kan vara smärtsamt men ytterst användbar om man vill forma sin framtid och avslöja hycklare!!!
Laddar in …
Anna…Palme var en råtta! Det finns en massa bra Chilenare också MEN Palme tog hit dem för att få socialiströster!! Synd att Sverige stod utanför ww2, vi har inga erfarenheter av vad det vill säga att lida under krig och terror som nazismen och TYSKLAND OCH TYSKARNA stod för….
Nu är islam mänsklighetens största hot, Islam Staten begår vidragare brott än Hitlers soldater gjorde….Deras IDEOLOGI ÄR MER AVSKYVÄRD ÄN NAZISMENS! Hitler ville bara mörda judarna, – islam alla icke-muslimer.
Påven deklarerade nyligen att det 3:e världskriget pågår där DEN POLITISKA IDEOLOGIN ISLAM SLAKTAR/MÖRDAR KRISTNA!
Laddar in …
SKÄMS STEFAN LÖVEN, FYRFALT SKÄMS!! En ledare av en minoritetsregering som på dag ett erkände PLO och skänkte 1,5miljarder kronor av svenskarnas surt förvärvade pengar till terroristen och mördaren Abbas! SÅ GÖR MAN INTE OM MAN ÄR HEDERLIG!
Utlys nyval Stefan så vi blir av med dig, vi är många f.d. Socialdemokrater som ser de allvarliga problem Sverige står inför tack vare MASSINVANDRINGSPOLITIKEN….! Det är allvar nu, det är på riktigt, vi folket vill ha nya STARKA LEDARE som sätter stopp för islamiseringen av Sverige och som sätter stopp för terrorismen!
INTE EN ENDA MUSLIM SKA BEVILJAS PUT I SVERIGE ELLER FÅ SVENSKT MEDBORGARSKAP!!
Vi ska införa dödsstraff för terroristbrott i Sverige och vi ska förändra lagstiftningen så att et går att åtala politiker och tjänstemän för ”landsförräderi”….DU KAN VARA LUGN STEFAN LÖVEN….SNART ÄR DEN DAGEN HÄR!!
Vi måste återupprätta Sveriges anseende i världen! Vi behöver en politik som säkrar vår demokrati och våra mänskliga rättigheter och som fokuserar på framtiden. Sveriges befolkning vill inte betala ytterligare för ökad massinvandring, den måste få ett SLUT!!
Ni sjunker mer o mer för varje gång man läser inläggen /kommentarer på denna sjuka blogg. Ni borde skämmas!
Den som sa de hen va de!
Malmöbo , ja jag har också märkt att tonläget har höjts, otrevligt men sant. Den så kallade Synonymen sätter ribban, tät följd aV Mr Q
De är bloggens hundar 😉
Pass pu so vi ente bider daj !
Jag har bra pli på såna som er 😉
🙁
Cannon Fodder……
Hur många fler ”svenskar” behöver vi på Esrange i Kiruna?
http://www.sscspace.se/esrange-space-center
Jag har vuxit upp med ansvarskännande föräldrar och jag är evigt tacksam till de för det.
Mina föräldrar ansåg att deras ekonomi inte klarade av fler barn, de hade dessutom andra intressen än att föröka sig, barnbidraget sparade de till mina studier, så mina studieskulder blev minimala……………….min undran är, (många av deras vänner resonerade i liknande banor) varför var de så annorlunda ………….kanske att de hade ”ett stängt hjärta” och en fungerande hjärna……………..de kände ett gigantiskt ANSVAR !
Många Iranier tänker likadant,de satsar allt på ungarna.
Vafan vet du om iranier ?
Och ingen av dessa ”tänkare” lyckades att ta sig till Sverige.
Då får du förklara varför Iran idag ser ut som det gör……………………………..kan det bero på muslimer !!!
Lena, Iranier boende i Sverige.
Finns säkert en del iranier som är helt anpassade i Sverige……………men frågan kvarstår …………….behöver vi …………utifrån . Nej jag tror inte det.
Lena…Du fick en tumme upp….Det finns naturligtvis mycket bra Iranier här i Sverige MEN det har ingenting med massinvandringsvansinnet att göra!
F.d . Socialdemokrat
Det fick du också och jag instämmer. Massinvandringen är helt sjuk och fullständigt galen, arma Sverige !
Lena: hade du haft syskon så hade se varit resurs för samhället. Vi hade inte behövt ta in en massa människor om vi hade haft tillräckligt med folk i detta land. Med all respekt för dina föräldrar men det e inte ansvarstagande utan tvärtom.
Visst är det så. Det kommer raketforskare i en rakets hastighet. Men en sak kan jag inte förstå! i början av 80-talet har utbrutit en mycket allvarlig konflik i Polen! Europa var beredd att ta emot dessa politiska flyktingar förutom Sverige. Vill påpeka att de flesta var ytterst välutbildade och ändå vägrades uppehållstillstånd. Många har fått en fristad i andra europesiska länder och har blivit en tillgång för samhället.
Idag tar emot Sverige utomeuropesiska invandrare och detta betyder en fruktansvärd konsekvens för hela samhället och ursprungsbefolkningen. Själv invandrare och har haft ytterst bra insyn i denna absurda invandringspolitiken.
Jag har försökt förstå logiken i detta. Det enda jag har kommit fram till att de som styr/styrt Sverige har ett extremt hat mot svenskarna och mot hela samhället i sin helhet.
Hatet skapar även en identiteslöshet. Alltså en identitetlös tar emot andra identitetslösa. Det leder oftast till inbördeskrig!
Hej…Bra kommentar! Denna vansinniga politik började med Olof Palme….-Att ta emot bidragsturister är lika med ytterligare en ”socialist” röst!
Kortfattat! Det är absurt att ta emot människor vi inte har någonting gemensamt med MEN SOCIALDEMOKRATERNA HAR SETT DET SOM SÄKRA RÖSTER!
Bidraget från Försäkringskassan = en röst på S eller 7klövern!
Palme vurmade för chilenare som visade sig vara en kraftig missbedömning. När jag kom till Sverige i början av 80-talet har chilenare var överrepresenterade i brottsstatistiken.. Media fungerade relativt bra och min källa är vanliga dagstidningar.
Så Palme har gjort samma felbedömningar som nytidens Politiker.
Deras sjuka hjärna är fulla av ideologier som inte fungerar praktiskt.
Det behövs en riktig folkbildning. Människor måste lära sig att ideologier har ingenting att göra med verklighet!
Att se verkligheten kan vara smärtsamt men ytterst användbar om man vill forma sin framtid och avslöja hycklare!!!
Anna…Palme var en råtta! Det finns en massa bra Chilenare också MEN Palme tog hit dem för att få socialiströster!! Synd att Sverige stod utanför ww2, vi har inga erfarenheter av vad det vill säga att lida under krig och terror som nazismen och TYSKLAND OCH TYSKARNA stod för….
Nu är islam mänsklighetens största hot, Islam Staten begår vidragare brott än Hitlers soldater gjorde….Deras IDEOLOGI ÄR MER AVSKYVÄRD ÄN NAZISMENS! Hitler ville bara mörda judarna, – islam alla icke-muslimer.
Påven deklarerade nyligen att det 3:e världskriget pågår där DEN POLITISKA IDEOLOGIN ISLAM SLAKTAR/MÖRDAR KRISTNA!
SKÄMS STEFAN LÖVEN, FYRFALT SKÄMS!! En ledare av en minoritetsregering som på dag ett erkände PLO och skänkte 1,5miljarder kronor av svenskarnas surt förvärvade pengar till terroristen och mördaren Abbas! SÅ GÖR MAN INTE OM MAN ÄR HEDERLIG!
Utlys nyval Stefan så vi blir av med dig, vi är många f.d. Socialdemokrater som ser de allvarliga problem Sverige står inför tack vare MASSINVANDRINGSPOLITIKEN….! Det är allvar nu, det är på riktigt, vi folket vill ha nya STARKA LEDARE som sätter stopp för islamiseringen av Sverige och som sätter stopp för terrorismen!
INTE EN ENDA MUSLIM SKA BEVILJAS PUT I SVERIGE ELLER FÅ SVENSKT MEDBORGARSKAP!!
Vi ska införa dödsstraff för terroristbrott i Sverige och vi ska förändra lagstiftningen så att et går att åtala politiker och tjänstemän för ”landsförräderi”….DU KAN VARA LUGN STEFAN LÖVEN….SNART ÄR DEN DAGEN HÄR!!
Vi måste återupprätta Sveriges anseende i världen! Vi behöver en politik som säkrar vår demokrati och våra mänskliga rättigheter och som fokuserar på framtiden. Sveriges befolkning vill inte betala ytterligare för ökad massinvandring, den måste få ett SLUT!!
Klass-1-varning.
Kompetensregn.
Men enligt ”inte min statsminister”, så är det de döda som flyr !
Delvis rätt! De är döda i ”själen”. Därefter alla grymheter som de utför utan de minsta samvetet!
STEFAN FLYDDE FÖR SITT LIV NÄR HAN VAR I GÖTEBORG….JÄVLIGT YNKLIG TYP!
Zoombie-flykt?
Och hela ”tjucka släkten” står beredda att följa efter.
Hur kunde någon från Columbia läsa denna artikel samma minut den kom upp?
Bidragskonsulter…
Bidragsexperter………..
Ja, vi snackade ”yrken”. Enl. tidningsartiklar i Norge kommer de hit fullärda experter på svensk socialförsäkring.