”Att öppna våra hjärtan räcker inte”

INRIKES. Moderaterna bör visa mer ledarskap i migrationsfrågan, skriver Dagens Industris ledarskribent Jenny Sonesson.  ”Det är berömvärt att partiledare Anna Kinberg Batra satt ned foten om tillfälliga uppehållstillstånd. Men det räcker inte. Hon måste som oppositionens ledare adressera de problem som väljarna ser”.

Sonesson nämner den julimätning Demoskop gjort för Expressen, som visar att SD ökat med 3 procentenheter och att M tappat med lika mycket. Det är siffror Kinberg Batra måste ta på allvar, skriver Sonesson. ”När Stefan Löfven stoppar huvudet i sanden har Anna Kinberg Batra möjlighet att visa väljarna ledarskap. Hon bör kräva att en expertkommission tillsätts, med bredast möjliga parlamentariska stöd, som får bedöma den svenska samhällsmodellens kapacitet för flyktingmottagande och föreslå åtgärder. Debatten behöver fakta och inte fler floskler. Att öppna våra hjärtan räcker inte”.

-Pettersson säger att varken Batra eller Löfven behöver visa ledarskap i migrationsfrågan. Där är deras trovärdighet noll. De behöver lyssna på och samtala med ett helt annat parti och en annan ledare om invandringen och även i andra frågor…

21 thoughts on “”Att öppna våra hjärtan räcker inte”

  1. …uppmuntra inte dem med applåder, till att byta åsikt…utan
    låt dem få stå för invällningen…stick i stäv med vad många
    av deras väljare nu sent om sidor börjar inse
    …då klart bättre försöka få 87:ans hösäckar förstå, att det
    åter är röstfiske som de sina ägnar sig åt, inför det stund-
    andenyvalet…möjligen kommer skiten å bromsas, men
    istället kommer de att dalta ihjäl de som redan anlänt…så
    att det aldrig kan bli rekorderligt folk av parasiterna!

  2. Stefan Löven och Socialdemokraterna körde en reklamkampanj där den här SKITGUBBEN Löven sa: ” Vi vill att alla 6 åringar skall bli sedda….” osv….Detta apropå skolan…
    Det var löjligt att höra denna skitgubbe prata om att alla ska bli sedda, ingen vill bli sedd av Socialdemokraterna….
    ARBETARKLASSEN BORDE VÄNDA DEM RYGGEN!!!! De har svikit Sverige och Sveriges befolkning med massinvandringen och gjort Sverige till ett land för mördare, muslimer och gangsterligor!!!

  3. Det börjar röra på sig lite så sakteliga vad gäller ”värdegrunden”…… är den på väg att luckras upp inför mötet med det vanliga Sverige?

  4. ”Tony”, du är inne på något bra där. Man borde sätta honom och rövhålet bredvid varandra i någon sorts stupstock och låta folket spotta på dom innan man låser in dom och kastar bort nyckeln.

  5. ”Endast döda fiskar flyter med strömmen”
    Är vi levande fiskar som lyckats hitta ett baksug vid den stora stenen eller kan vi simma ut i strömmen och göra något?

    Jag är rädd!

  6. Stollarna i DÖ intresserar mig INTE, den här kvinnan är för mig intressant, precis så kände jag när jag var ung och dra åt hel***e Sverige för så fick en SVENSK kvinna INTE tänka.
    Men nu är det accepterat att afrikanskor tänker och gör så på skattebetalarnas bekostnad, de är inte i vår ……………….nivå och kommer aldrig att bli …………………just därför är de accepterade i galningarnas land !
    FY för tusan !!
    http://www.friatider.se/feministisk-ilska-mot-debattartikel-fran-trebarnsmamma

  7. Sällan hostar hackspetten. Så länge barnfamiljer och pensionärer vräks från sina bostäder kommer SD att växa

    • Vilket vidrigt och obehagligt avskräde denne reinfeldt är.

      Må han få sitt straff!!

      • Han hade bränts på bål, som en häxmakare, på den tiden man visste att behandla ogärningsmän och landsförrädare i Sverige, det är bara några hundra år sedan.

    • Vad jag förstår ha Rejnsvejn minst 1/32 homo erectusblod och minst lika mängd judiskt blod. Tänk att så lite kan göra att man vill förinta det folk vars blod man ändå består mest av. Vidrigt, men viktigt att förstå.

      • Den mannen skulle i en rättsstat inte få gå lös, förråder man sitt land så borde det finnas ett straff som står i paritet med brottet!

  8. Hur kommer det sig att så många börjar bli ”rasistiska” av sig nu?

    För det som var rasistiskt igår, bör väl fortfarande vara det idag. Allt annat vore väl hyckleri i dess renaste form?

Kommentera