INRIKES. Den sverigedemokratiska tjänsteman som jobbar för Kristina Winberg i Europaparlamentet och som skrivit rasistiska inlägg och hetsat mot judar och muslimer på nätforumet Flashback, fortsätter att arbeta kvar, trots att Winbergs tidigare besked om att han skulle sägas upp.
Enligt Sverigedemokraterna har EU-parlamentet sagt nej till att sparka honom och i dag, drygt fyra månader senare jobbar tjänstemannen fortfarande kvar på Sverigedemokraternas kansli i Europaparlamentet.
Tjänstemannen är inte anställd direkt av Kristina Winberg utan av parlamentet och Sverigedemokraterna säger att de lämnade in en ansökan om att få assistenten avskedad, men har nu fått nej från Europaparlamentet på förfrågan om att få avsluta hans anställning.
Mannen ska istället ha omplacerats, fråntagits sina politiska arbetsuppgifter och arbetar nu med administration på Sverigedemokraternas kansli i Bryssel, på ett kontrakt som löper mandatperioden ut.
-Pettersson tycker att det är för jävligt att EU-parlamentet inte dansar efter Sveriges Radios pipa. SR borde ställa sig på SD:s sida och kritisera EU i stället för Sverigedemokraterna…
”trots att svenska journalister begär det”
Jag kan inte få det till det, inte heller ”SR:s pipa”.
Det är SD som vill sparka honom på stört.
Ja detta noterar Sveriges i särklass mest avskydda yrkeskår,
men när en Iman i en Moske här i landet står utslungar
hot om dödsstraff för dem som inte slaviskt vill rätta sig efter
Islams sjuka lagar då håller Svenska journalister tyst som
dom fårskallar dom är.
Journalisterna borde ha en stor fot i baken.
Vem skulle vilja ha sådana lampskärmar?
En kvinna jag hamnade i bråk med sa att:
”Invandrare borde man göra lampskärmar av”
Nog för att jag är öppen och tolerant men sådana uttalanden är inte bra för kundrelationerna.
Dra den där om tvålen också..
Hej Albert. Det var verkligen länge sedan.
Sa jag att det där med tvålen var nåt jag själv hade hört?
I övrigt lånade jag lite av din musik. Det gör väl inget?
Det var hämtat ur en amerikansk film eller amerikansk slang och det vet du mycket väl.
”Tänk om Hitler hade fått gjort jobbet klart vad gott vi hade haft det nu”
Är däremot från svenska försvarsmakten och det var ingen som reagerade på det.
Jag vet inte om jag dragit den för dig tidigare?