UTRIKES. För bara för några dagar sedan presenterade näringsminister Mikael Damberg (S) regeringens nya exportstrategi med en lista på 26 länder som han vill storsatsa på, däribland Kina, Thailand, Egypten, Förenade arabemiraten, Qatar och Saudiarabien…
Statsministern säger att vi ska ha en bra relation med Saudiarabien. Stefan Löfven vet att vi är en liten exportberoende nation och är rädd om jobben.
Kan vi då ha en utrikesminister som orsaker den ena diplomatiska krisen efter den andra. Minns ni när Wallström, var kulturminister och protesterade mot Frankrikes planerade provsprängning av kärnvapen i Franska Polynesien 1995. Den franske Stockholmsambassadören hölls kvar i Paris under nästan en månad för ”konsultationer” – en tydlig diplomatisk markering mot Sverige.
Nu har utrikesminister Margot Wallström under sitt halvår i regeringen hunnit prata om ’Vladimir Putins skräckvälde’, kallat Saudiarabiens metoder för ’medeltida’ och dömt ut den israeliska politiken som ’oerhört aggressiv’”
Det är svårt att förstå hur sådana upprepade händelser ska stärka den svenska exporten och rädda svenska arbetstillfällen. Kritiken kan vara rätt i sak men regeringen måste vara glasklar och inte skicka dubbla budskap…
-Pettersson inser att Wallström struntar i svenska arbetstillfällen och svenska arbetare. Damen har sitt på det torra…
Obildat slödder.
Jag som fyllt 70 år kan skryta med att jag aldrig röstat på S och kommer aldrig heller göra det.
Skulle önska att du lyssnade på detta klipp om du inte redan känner till det, det är från 1991 inför valet och Sveriges mest kloka man uttalar sig I W, om han hade fått mycket mer att säga till om då så hade Sverige ………………………fortfarande varit ett sunt land, lyssna gärna !
https://www.youtube.com/watch?v=nbhJN0PQzig
Tyvärr så hade han en mindre klok typ i partiet B K, som gjorde att det blev ”mission impossible” !
Ja, jag förstår inte varför han lierade sig med BK.
Pensionären
Vet inte men gissar att redan då så var det omöjligt att för svenska folket framföra seriösa tankar utan att få diverse epitet nedlåtande sådana. Då satsar man på en skämtfigur som går ”hem i stugorna” och svensken blir mindre rädd !
Svenskar har alltid hyllat de som får en förmögenhet på lotterier, inte de som har arbetat sig till detsamma. Jantelagen och därmed avundsjukan är en verklig dödssynd i Sverige !
Rättelse Avundsjukan är en dödssynd, dock inte i Sverige.
Men för att bli Minister i en Sosseregering finns ju inga’
krav på hög kompetens, det räcker med att ha varit
partiet troget sen ungsosse tiden.. Kompetens, vad
ska man med det till ??
Margot Wallström har mitt fulla stöd när hon protesterade mot Frankrikes planerade provsprängning av kärnvapen i Franska Polynesien 1995. Och kritiken mot Saudiarabien! Hon och S kommer aldrig att få min röst pga många frågor gällande inrikespolitiken.