2015-01-14 10:18, Bråk, Årjäng
Polis kallas till ICA i Årjäng där ett slagsmål brutit ut.
Det anges att personer som suttit och tiggt pengar utanför hamnat i slagsmål med ett antal personer.
När polisen anländer har slagsmålet upphört och ingen person är skadad.
En stund senare är slagsmålet igång igen och polisen kallas åter igen till platsen. Det rör sig om personer som sitter och tigger på olika ställen som hamnar i handgemäng med varandra.
Ex pressen/GT påstår även att det är mordhot men det är väl inte möjligt. Tiggeriet är inte organiserat…

” Då man ska addera eller subtrahera bråk är det viktigt att alla bråktalen har samma nämnare, en gemensam nämnare.”
I detta fall vet vi vilken nämnare.
Täljaren står ju bara för kosingen. Om täljaren tycker det är riktigt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Rationella_tal
Inte mina tiggare. Låt dem göra upp på set sätter de finner bäst själva.
Vem har gett någon utifrån rätt att lägga beslag på
vissa platser här i vårt land och påstå att det är deras
domäner? Och hur reagerar dessa självutnämnda
rättighetsexperter om en Svensk sätter sig och tigger på
en plats som dom tror sig äga rätt till ??
Och tiggeriet sägs inte vara organiserat?? Det är väl
bara korkade makthavare i Sverige som köper dom historierna!
Ta med knogjärn nästa gång gör slut på er själva – less på er parasiter!
Bra lite mer av detta behövs.