Två män har knivskurits på en buss i Kiruna. Två andra män har gripits misstänkta för mordförsök. Samtliga inblandade är födda på 90-talet.
Männen ska ha blivit knivskurna i en buss i Kiruna strax före klockan 14 på tisdagseftermiddagen. Enligt lokaltidningen NSD ska en av dem sedan ha sprungit därifrån och stoppat en bil utanför tidningens lokaler. Han hade mottagit flera knivhugg och blödde kraftigt från flera sår i huvudet.
Båda männen har förts till sjukhus med ambulans, men enligt polisen ska ingen av dem vara livshotande skadad.
Polisen har sedan gripit två män på en adress i Kiruna. Brottsrubriceringen är i skrivande stund försök till mord.
-Pettersson läser fyra unga män inblandade, mitt på dagen…tror knappast det är gruvarbetare så vi lutar åt självförsvar a la Mena…
Det börjar bli spännande i Norrland. Såg ett inslag från Kramfors (ca 28.000 inv) ute vid östkusten där Securitas vakter inte får gå ensamma längre. Undrar varför norrläningarna blivit så våldsamma och använder sådana tillhyggen som knivar, yxor, sylar och skjutvapen?
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/mittnytt/mystiskt-besked-om-kramforsvaktarnas-ensamarbete
@Pica pica:
Nämner endast en som hade klart för sig,vad man skulle göra med dessa invandrade idioter:
Stenbock, den tar vi…
Tackar Stenbock! Varför har vi ingen Lars Ekborg idag?
Hela den här ”cirkusen” kostar, vem betalar ?
Vad användes skattemedlen till tidigare, vart tog de vägen ?
Vi har aldrig varit sååå hårt beskattade som just nu !
Bl.a. får pensionärerna betala en straffskatt som krymper ”fattighjälpen” än mer.Denna statliga extrainkomst
lär gå oavkortat för/till importverksamheten.
Kan även vara att vi är en och en halv miljon fler som handlar och konsumerar. Många handlar med bidrag skattepengar, då kommer ju momspengarna tillbaka, vi måste räkna BNP/ invånare i hela Sverige.
Stenbock, pengarna försvinner till assistansvården alltså rakt ner i bedragarnas fickor, Migrationsverket, arbetslöshetsersättningen har minskat .
Sverige har minimalt försvar ungefär hälften mot tidigare, sjukhussängar har minskat dramatiskt, äldreboenden indragits, hemtjänstpersonalen reducerats dramatiskt osv…………….
Vilket sk*tsamhälle.
Polisen är förtegen om förövarna eftersom ärendet befinner sig i ett ”känsligt läge”
Ja, rallalrna i Kiruna är verkligen brutala numera…
MVH
Janne