YTTRANDEFRIHET. Efter att det i våras hade hissats flaggor med hakkors på flera orter i landet skrevs en text på nazistiska Svenska motståndsrörelsens sajt Nordfront. Nu döms den dåvarande ansvarige utgivaren för yttrandefrihetsbrottet hets mot folkgrupp sedan justitiekanslern väckt åtal, skriver den lokala nyhetssajten helahalsingland.se. I texten, som fortfarande ligger kvar på nazistsajten, kallas Hitler ”den störste folkhjälten i modern tid”. Örebro tingsrätt anser att uttalandet och bilden på en flagga med hakkors utgör missaktning mot judar. Mannen dömdes i somras, en dom som är överklagad, till hets mot folkgrupp i 25 fall. Det fängelsestraffet han fick då på fyra månader ska även omfatta det här brottet. -Pettersson är inte någon vän av Hitler eller svenska motståndsrörelsen, men att hylla Hitler borde inte vara värre än att hylla Muhammed och islam…
Brottslighet / Inrikes / Islam / Nazism / Politik
Många Ojdå??? Jag tycker det bara är du och Ali jag i stort sätt, som har extrema åsikter ibland. Som nu i detta fall, här och nu.
Men yttrandefriheten kan attackeras när som helst i detta totalitära samhälle. Även Pettersson är ju anmäld. Så du har fel, i att denna blogg skulle vara en fredad frizon. Så är det tyvärr INTE. Totalitaristerna härjar överallt med att skära av våra tungor och skrivarhänder, i sann nysvensk anda.
Pettersson , du blandar ihop det. Jämför de som bryter mot hastighets bestämmelserna och får böta, en del av dem säger att polisen i stället borde jaga tjuvar!
Precis Pettersson. Självklart borde det vara lagligt.
Ingen har någonsin rätt att döma nån annan åsiktsmässigt till tystnad. Det är i alla fall min fasta ståndpunkt, även om jag inte instämmer i hyllningskören. Utan har där samma inställning som du Pettersson.
Eller som Molliere sa: ”Jag delar inte dina åsikter, men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem”.
Det är det som borde gälla, i vad man kallar ett ”öppet” samhälle. Men där är det tvärstängt.
Och om man hyllar Muhammed, är inte det också hets mot judar, med tanke på hur många islamtroende beter sig mot dem. Eller de som hyllar kommunismen eller Mao. Tänk på alla ryssar och kineser som lidit och mördats under dem. Är inte det också ”hets mot folkgrupp” i så fall.
Jag skulle ALDRIG hylla Hitler, med tanke på vad han gjorde mest. Men jag anser att de som ändå vill göra det, ska få göra det i rättvisans namn. Likaså de som eventuellt vill hylla Breivik. För det är också ungefär samma sak, eftersom det där både är dåd och tankar. Ja allt ska våra tillåtet. Inga förståsigpåare ska kväva andras uttrycksrätt. Det är helt förkasta tligt och fel. För i så fall, kan man heller inte hävda att vi lever i en demokrati. HMF-lagen är helt absurd i en demokrati egentligen. För såna lagar har alla diktaturer runt om i världen. Men då kallar vi det förtryck, och brist på mänskliga rättigheter.
Den här bloggen är väl ett bevis på att åsiktsfrihet existerar. Många kommentatorer för ju ostraffat fram extrema åsikter här.
Den judiska kommunismen är den värsta folkmordsideologin alla tider. Alla ledare för tjekans förintelsebataljoner var judar. Hitler räddade sålunda Sverige och Europa från en säker undergång.
För att vissa judar var kommunister kan man inte säga att det finns en kommunism som alla judar är ansvariga för.
Känns det inte lite omodernt att förneka förintelsen? Vad vinner kampen på det?
Jaa, vi på Expo är klart irriterade
Pettersson:
Blir aldrig kommunistsidorna kollade…Eller åtnjuter Stalin och de andra svinen full immunitet ?
Fekaliepressen som Aftonslasken och X-pressen, borde dagligen prövas av åklagare,om vi nu inte bott i en diktatur…
Du verkar vara en sån där som ropar på polis och vill låsa in folk när de har mage att tycka annorlunda än vad du gör!
Grattis Ojdå! Dom stackars förlorarna som du, som tror att dom är roliga när när dom leker idioter med sina kommentarer, brukar tröttna rätt fort, men du har nog hållit ut längst! Grattis! Stort grattis också till att du varje dag hittar till Pettersson, för det är sådana som du som bäst behöver läsa artiklarna! Detta kommer att göra dig gott!
Kalasbetalaren, tack ,du är ju också en trägen besökare, hittar alltid nåt att klaga på!
Kalasbetalaren, ja artiklarna är ibland intressanta, kommentarerna är dock ofta nästan tragikomiska i sin bottenlösa ilska.
Ujujuj Pettersson, akta sig under pågående rättsprocess. Allt vad man säger nu för tiden misstolkas ju av de 87%.
Från Thoralfs blogg:
http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/11/23/10934467-ikea-och-brist-pa-lagenheter/#kommentarer
Då ingicks nämligen en allians mellan nazismens Adolf Hitler och islams Stormuftin av Jerusalem, Haj Mohammad Amin al-Husseini. Stormuftin al-Husseini anlände till Berlin den 6 november 1941 och…
jag citerar:
”Efter några möten med utrikesminister Joachim Ribbentrop och höga SS-representanter, inbjöds han till Adolf Hitler den 28 november 1941. Syftet var att komma överens om en gemensam politik för lösandet av judefrågan, och Stormuftin hade för detta ändamål ett program med 15 punkter. Mötet uppmärksammades stort i tysk media.”
Stor Muftisar är jätte intressant . Men den här Muftin verkar vara ett riktigt dragplåster. Äktsvenska ”Stor Muftisar” och deras lika äktsvenska ”Imamer” med sina dråpliga kommentarer är nästan komiska.
Hyllningar till Hitler, jag undrar om det inte finns en massa sådana på islamvänliga sidor – men de är på arabiska så det förstår inte åklagaren…
Bara att gå till
http://www.radioislam.org/islam/svenska/svensk.htm
Inte tror du väl innerst inne,att någon av Petterssons läsare skulle logga in på en Islamistsida ? Ännu ett bevis för,att det inte fungerar längst upp hos dog..
Kul , det finns flera Ojdå!
Q du är lättlurad, läs kritiskt!
Låtsaslagarna börjar ge utdelning nu, snart har vi lika många politiska fångar som både NordKorea och Cuba tillsammans! Och med en negerkramande pajas som ny polisledare så kommer fångarnas antal att öka!
Sverige är genomruttet!
MVH
Janne
Janne, vi har inga politiska fångar!
Du är inte bara inskränkt… Du tycks även vara blind!